Amazon bagtromler

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Amazon bagtromler

Indlægaf Carsten » man maj 28, 2007 20:37 pm

Howdy

Stor var glæden da jeg fik fat i en rigtig til foremålet bremsetromleaftrækker til min Amazon fra 66. Forsøgte at anvende den i praksis. Skidtet vil bare ikke af alligevel !!! Spændte aftrækkeren helt op så der var ved at ryge en toppakning på undertegnede :twisted: men intet skete der - tromlen ville ikke rokke sig en millimeter udad !!
Hvad fanden er meningen ? Er lortet (aftrækkeren) ikke lavet til at få tromler af med ? :lol:
Nogen der har et bud på hvad der skal ske nu ? :wink: og jo - jeg har da osse dasket lidt på den med en hammer uden resultat ......

mvh
Carsten
Carsten
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs jan 30, 2007 14:38 pm

Indlægaf Duett » man maj 28, 2007 21:10 pm

Hej Carsten. De kan sgu godt sidde lidt fast de tromler. Du løsner selvfølgeligt håndbremsen, kontrolerer at tromlen render frit rundt uden at skrabe på, gør den det ikke løsner du justerblokken lidt. Så demonterer du center møtrikken og skiven, og monterer dernæst aftrækkeren. Så spænder du den helt vildt...og en kvart omgang mere. Tromlen sidder på en konus med en notgang, er det længe siden den har været af, skal du hen og finde den helt store klaphammer. Så taget du hammeren og trækker den godt over højre skulder...og så smækker du aftrækkeren sådan en lige midt på den strammebolt der sidder og strammer på akslen....plop så er den løs! Er den det ikke...så har du ikke strammet aftrækkeren nok inden den fik en på skrinet....så strammer du blot igen..og klasker den en ordentlig en på skrinet igen. God arbejdslyst !
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Carsten » tirs maj 29, 2007 12:25 pm

Hej Duett

tak for svaret . Det er åbentbart de helt store smededrenge som skal i aktion :)
Jeg prøver igen
mvh
Carsten

Duett skrev:Hej Carsten. De kan sgu godt sidde lidt fast de tromler. Du løsner selvfølgeligt håndbremsen, kontrolerer at tromlen render frit rundt uden at skrabe på, gør den det ikke løsner du justerblokken lidt. Så demonterer du center møtrikken og skiven, og monterer dernæst aftrækkeren. Så spænder du den helt vildt...og en kvart omgang mere. Tromlen sidder på en konus med en notgang, er det længe siden den har været af, skal du hen og finde den helt store klaphammer. Så taget du hammeren og trækker den godt over højre skulder...og så smækker du aftrækkeren sådan en lige midt på den strammebolt der sidder og strammer på akslen....plop så er den løs! Er den det ikke...så har du ikke strammet aftrækkeren nok inden den fik en på skrinet....så strammer du blot igen..og klasker den en ordentlig en på skrinet igen. God arbejdslyst !
Carsten
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs jan 30, 2007 14:38 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster