motoren driller i min 850 GLE

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

motoren driller i min 850 GLE

Indlægaf enigma » lør jun 02, 2007 8:53 am

Jeg har en 850 GLE,som nogle gange går op og ned i tomgang,men uden og gå helt ud.når den så har gjort det 3-6 gange falder den helt til ro igen og står helt rent igen.Samtidig har den problemer med og starte hvis jeg har kørt en lille tur,men den kommer igang igen efter 4-5 forsøg på nøglen.Har lige haft den på et volvo værksted hvor de kunne se på testeren at lambda sonden var kaput.så den blev skiftet og så troede vi at det var det,men den gør det stadigvæk.Er der nogen der har nogle råd??
volvo 4 life
enigma
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør jun 02, 2007 8:43 am
Geografisk sted: Nykøbing sjælland

Hej

Indlægaf t4nosh » man jun 04, 2007 23:12 pm

Hvis der sidder en sådan Bosch tomgangsregulator kan du afminter den og rense den si spridt hvis det skal gå hurtig men husk at smøre den. Du kan også pille den i Disseloile og lede den ligge natten over men lig den nu ikke helt ned i så kan den gå til. Då lade strømspilen være over olie overfladen. Dette hjælper med at den hopper i tomgang. Dog koster de ca 800 plus moms som ny hvis du ikke vil rense den gamle. Jeg kender en som havde det samme problem med din volvo 850 t5 at den ikke ville starte efter en lille køre tur. men det hjalp på bilen da den blev chippet så stoppede det problem.. prøv og se om du kan finde den tomgangsaregulator. Hilsne Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster