fejl på et gasspjældpositionføler

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

fejl på et gasspjældpositionføler

Indlægaf caej » man jun 04, 2007 18:48 pm

hej jeg har et problem på min Volvo 460 den siger jeg har en fejl (411) som er min gasspjældpositionføler og tænkte på om der var andre der har haft sådan et problem og evt. hvad de gjorde ved det.
caej
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: man apr 30, 2007 8:28 am

Davs

Indlægaf t4nosh » man jun 04, 2007 23:03 pm

Du kan tjekke om det er indstillede ordenlig ved at lade bilen være slukket. så skal du gå ud og ligge øret ned til det og så drejer du forsigtig på gaspjældet hvis den siger et lille klik under 0,1mm efter landet så er det i orden. De der gaspjeld har med at blive beskidte når man køre morfra kørelse eller det blåt er slidt en af delene. Der sidder en lille kobber bane som et stykke kul køre på hvis det soder til så kan den ikke læse rigtig på den bane du kan rense den bane med noget spridt men forsigtig det kan gå til ved det. Ellers så tage en luftslange fra en komprasser og blæs de rent med små forsigtige pust. Prøv det Hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Indlægaf Volvo4life » ons jun 06, 2007 20:57 pm

Skulle selv fejlsøge mit eget og da et nyt koster en hel del må man jo tænke kreativt.

Find ud af hvilket styresystem motoren kører med og så en tur til ophuggeren. Da det ofte er en Bosch dims så kan du finde den i mange andre bilmærker.


Slap selv 40,- kr for et fra en gammel Opel der også havde monotronic 1.8


Mvh
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster