Stort olieforbrug og en periodisk fejl.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Stort olieforbrug og en periodisk fejl.

Indlægaf volvo 850 » lør apr 29, 2006 22:53 pm

Hej,
Vi har en 850 fra 94 med en b5252s motor (350,000km). Den kører som en drøm, men har i det sidtste år`s tid brugt ca 1 liter 10w-40 shell helix pr 13oo km, den har fået renset olieudluftningen og kører nu på maxlife fra valvoline som min mekaniker har anbefalet dette har ikke gjort olie forbruget mindre, nu bruger den ca 1 liter pr 900 km, motoren får også bell add, den ryger ikke og drypper ikke !

Vores periodiske fejl er at vi gentagne gange har været udsat for at når bilen er varm og skal startes igen, så ryster motoren lidt og går ud og derefter tændes lampen for fejl på motor elektronikken. Efter aflæsning af fejl koder står der flg." signal fra kamakslens positionsgivere savnes eller er fejlagtig " i følge haynes gør det selv håndbog. Kan det være årsagen til rystelsen ?
volvo 850
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør apr 29, 2006 22:11 pm

Re: Stort olieforbrug og en periodisk fejl.

Indlægaf Gæst » søn apr 30, 2006 20:46 pm

[quote=Efter aflæsning af fejl koder står der flg." signal fra kamakslens positionsgivere savnes eller er fejlagtig " i følge haynes gør det selv håndbog. Kan det være årsagen til rystelsen ?[/quote]

Det lyder meget sådan. Måske er tændingen elektronisk reguleret efter kamakselns position. Og så ryster den under fejltænding.

Din liter olie per 9oo km kunne jeg forklare med ydelsen af knap 400.000 km. Er det ikke normalt?
BJ
Gæst
 

Indlægaf Volvo4life » ons maj 03, 2006 20:24 pm

Havde selv samme fejlkode (kamakslens positionsgivere) i en periode på min B6304f. Resultatet var startbesvær indtil en dag hvor den var helt død. Sjovt nok var det imidlertid ikke den sensor der var gået i stykker men den der sidder ved svinghjulet. Den blev skiftet og fejlkode samt problemer forsvandt. Efterfølgende er der dog kommet andre til, men det er noget helt andet...
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster