Høj- eller lavohms dyser

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Høj- eller lavohms dyser

Indlægaf Ingemann » tors sep 13, 2012 18:08 pm

Hej!

Jeg er pludselig kommet i tvivl om hvilke dyser, jeg skal bruge til min motorstyring. Det er den originale boks fra B234F (Bosch 0 280 000 549). Jeg har nemlig 3 forskellige sæt liggende:
Umiddelbart er det kun et spørgsmål om hvorvidt motorstyringen skal bruge høj- eller lavohms dyser. Dem jeg har er som følger:
- Gul, 200cc/min, 15,9ohm
- Hvid, 227cc/min, 15,9ohm
- Grøn, 317cc/min, 2,4ohm

Er der nogen, der ved med SIKKERHED hvad der skal bruges? Magter ikke at brænde min ECU af pga det.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Høj- eller lavohms dyser

Indlægaf cfonsskov » ons sep 19, 2012 10:34 am

Hej

De grønne 317cc/min 2,4ohms dyser har samme data som 940 turbo dyser. Og jeg tror ikke de har været brugt til en b234f motor std, da de levere noget mere benzin end den skal bruge.

Hvilke af de andre der høre til ved jeg ikke, men der er ikke størrere forskel på dem, end den kan køre med begge størrelser. Så prøv med de største og hvis den så køre for fed, så sæt de mindste i.

Og hvis ecu er lavet til lavohmsdyser, brænder du den ikke af ved at sætte højohmsdyser i, den vil bare kun levere en begrærndset benzin mængde, da den ikke vil kunne holde højohmsdyserne åbne når den går fra åbningsstrøm til pwm regulering. Men hvis du sætter lavohmsdyser i en ecu til højohmsdyser er der stor risiko for at brænde udgangen af.
cfonsskov
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Als

Re: Høj- eller lavohms dyser

Indlægaf Balder » ons sep 19, 2012 14:28 pm

red block = lav ohm
hvid block = høj ohm
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro