Amazon B-18 motor - FARVE

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Amazon B-18 motor - FARVE

Indlægaf Niels Chr. » lør sep 29, 2012 18:07 pm

Hej
Jeg er igang med at shine mit motorrum på min Amazon fra 1967 op, og har derfor taget motoren ud. Jeg skal således have motoren malet på et tidspunkt og blok/top skal naturlígvis males rød og propellen gul, men er der nogen der kan sige mig hvilken farve remskiverne har originalt. Dækslet til takthjulene har altid været grå på min motor, er det den rigtige farve.
Ja, og lige en ting til (som Columbo altid sagde). Hvordan får jeg tændingslåsen afmonteret, det er den model der sidder i instrumentpanelet, med et kraftigt kabet ud til tændspolen.
Der kommer sikkert flere spørgsmål efterhånden som projektet skrider frem
Mvh. Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Re: Amazon B-18 motor - FARVE

Indlægaf Duett » lør sep 29, 2012 18:54 pm

Hej Niels Chr. Remskiverne er fra ny electrogalvaniseret, fordækslet er lavet i aluminium...og det er dermed fra ny ....aluminiumsfarvet.. :o) Når tændingslåsen skal ud skal du starte med at sætte tændingsnøglen i og dreje den 1 hak (tændingsstilling) Dernæst skal du ned og ind under instrumentbordet. Lige på bagsiden af instrumentbordet sidder huset til tændingslåsen. Hvis du mærker efter med fingrene kan man mærke et hak der nogenlunde vender opad der hvor tændingslåshuset går igennem selve instrumentbordet. I det hak sidder en lille fjeder belastet knap der låser cylinderen i huset. Knappen skal nu påvirkes i nedadgående retning med en forholdsvis fast og tynd ting så den slipper låsekransen, samtidig med at du STILLE OG ROLIGT griber om nøglen, nøkker lidt med den, samtidig med du trækker den forsigtigt ud mod kabinen. Så skulle du gerne stå med cylinder og nøgle i hånden. Jeg plejer at "låne" en af fruens kødnåle, den virker godt for mig. NB!: Det er ikke nok kun at stikke nøglen i cylinderen....den skal drejes et hak med eller mod uret for at man kan få lov til at trykke låsetappen ned. Rigtig god arbejdslyst. Mvh. Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Niels Chr. » lør sep 29, 2012 23:10 pm

Tak for det, en kødnål har jeg da :D
Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Indlægaf nj » søn sep 30, 2012 8:35 am

Supergod udførlig beskrivelse fra "Duett", blot husker jeg på at den lille tap, som man skal trykke ind, sidder på venstre side af tændingslåsen, altså ind mod rattet og ikke opad. Måske husker jeg forkert, så ret mig endelig :D
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf Niels Chr. » man okt 01, 2012 11:39 am

Hej
Ja det er rigtigt, tappen sidder lidt ind mod rattet og man kan se den. Brugte en lille syl og det gik let og smertefrit at få låsecylinderen ud.
Tak for hjælpen.
Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj