Hej
Jeg har en Volvo 740 GL aut. St. Car, Motor B 230F, årgang 90.
Og den volder mig underlige problemmer, sidste år kunne den finde på ikke at starte, når den havede kørt lang (+50km) fx hvis jeg skulle ha benzin på. slukkede motoren, fyldte på og ville starte igen, så skulle den ha "sin" tid før den startede som regl 40 min. det var ikke altid den gjorde sådanne men i ny og næ!?. så gik der en god lang periode på ca. 8 mdr. hvor den kørte fint, men nu er den begyndt på at sætte ud når vi køere i den, det er sket 2x inden for den sidste måned, den starter altid igen efter 1-3 min!. og vi kan køere vidre. desuden har den haft svært ved at "kold" starte ligeledes 2x. den snurre rundt, men har svært ved at få fat!, jeg gasser op for at få omdr. sætter den i fx. bak og den dør, så kan jeg prøve i 2-5 min, så starter den og køere/spinner som en mis.
Jeg kan godt regne ud at den skal til en mekaniker, hvis nogle af jer kunne gi et hint om hvad det kunne være, vil jeg være glad.
og evt. hvis i kænder en fair mekaniker på Østerbro i Kbh. må i gerne sige til!
den er velholdt med, nyt oliefilter, benzinfilter, luftfilter, tandrem, olie, kølervæske, bremsevæske, tændrør. for ca. 2-3 mdr. siden.
Med venlige hilsner
Michael