Side 2 af 2

Indlæg: fre aug 17, 2007 21:42 pm
af Carsten C
Jeg har fået at vide at ladetrykket skal se sådan ud på dette diagram.
Ladetrykket skulle være helt normalt.

K&N filteret er for længst udskiftet til original filter. (gammelt billede)
Kan det være, at luftmængdemåleren har taget skade af at køre med K&N filter?

Jeg har prøvet at rense den i "Isopropyl Alkohol"

/ Carsten C

ØVbil

Indlæg: fre aug 17, 2007 22:01 pm
af Klågem
Jeg har sendt dig en mail med udskrift af mit ladetryk..
Jeg ved ikke om det kan være din luftmængdemåler der har et brist. Så kan du sammenligne. Den nederste kurve er standard og den øverste er med den nye chip som blev justeret ind på rullefeltet

Indlæg: lør aug 18, 2007 23:34 pm
af thomas 850r
Hvilke tændrør kører du med?? Hvad er elektrode afstanden??

Oplevede selv at min huggede i højt ladetryk, da det blev chippet.. Den blæser knisten ud

Det kan osse være din kat er der begyndt at falde sammen, så turboen ik kan komme af med trykket i højere omdrejninger..

Indlæg: søn aug 19, 2007 11:15 am
af Carsten C
Jeg kører med originale Volvo tændrør.
Jeg har dog ikke tjekket elektrodeafstanden.

Det ville måske være en ide, at få monteret 3" downpipe og sportskat?

Er der nogle steder her i DK hvor man kan få fat i det ?
- eller skal man bestille det hos BSR i Malmö? (5950,- SEK)

Jeg kabn se at mit ladetryk (0,85 bar ) ikke er særligt højt i forhold til andre, kan det være derfor at den ikke har så mange heste?
Momentet er dog på 380 NM ?

/ Carsten C

Indlæg: søn aug 19, 2007 11:45 am
af thomas 850r
Carsten C skrev:Jeg kører med originale Volvo tændrør.
Jeg har dog ikke tjekket elektrodeafstanden.

Det ville måske være en ide, at få monteret 3" downpipe og sportskat?

Er der nogle steder her i DK hvor man kan få fat i det ?
- eller skal man bestille det hos BSR i Malmö? (5950,- SEK)

Jeg kabn se at mit ladetryk (0,85 bar ) ikke er særligt højt i forhold til andre, kan det være derfor at den ikke har så mange heste?
Momentet er dog på 380 NM ?

/ Carsten C


Jeg har et 3" downpipe som passer på den originale turbo, som jeg kun har kørt et par tusind km med.. Det kan du få billigt.. En sportskat kan du få for under 2500 dk

Men elektrodeafstanden skal være 0,7 ca.. Prøv evt at se hvad de hedder.. så kan jeg se hvad mine hedder. For der er to slags..

Indlæg: søn aug 19, 2007 13:55 pm
af Carsten C
Mine tændrør hedder Volvo R6 (692)
Der står også Germany 30637308 lige over gevindet.

Tændrørene er alle på 0,7 mm og der ser fine ud.
Dvs. at de ikke er sodet til eller brændte. De har den "rigtige" grå farve fra elektroden og op efter.


/ Carsten C

Indlæg: fre aug 24, 2007 11:34 am
af Carsten C
OBS !!!

Nu har jeg fået nogle nye oplysninger om, hvad der han være galt !!!

En person med stor volvo kendskab, mente at der kunne være noget
galt med en elektronikboks som skulle styre gasspjæld, vacuum &
turbo.

Den skulle programeres om ?
Det er ikke motorstyreboksen, men en anden elektronikboks!

Er der nogen der har hørt det før?

/ Carsten C

Indlæg: tirs sep 04, 2007 13:05 pm
af Carsten C
Er der slet ingen nogen der har et bud på, hvad der kan være galt ?

Noget jeg skal kigge efter eller lign.?

/ Carsten C