Volvo 745 89' B230F

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 745 89' B230F

Indlægaf Gyzz » man jan 14, 2013 13:01 pm

Tja så er jeg ved at have styr på den gamle dame :D

tandrem og tandstang er skiftet, Gearkassen er flushed, et par rusthuller er klaret, indsugning er renset og bilen er synet.

Nu kommer interessen så for at få lidt mere træk ud af motoren, og min umiddelbare interesse falder på V/VX/VX3 knast og evt 531 top, så vidt jeg kan finde ud af på WWW er det den klart letteste måde at få lidt flere heste ud af B230F motoren, det kan gøres for en overskuelig økonomi og er rimeligt til at gå til for en "perlestens Mekker" :lol: .

Er der nogle der har erfaringer, gode som dårlige.
Er det nemmere at skifte hele toppen, istedet for at skulle justere ventiler osv. ???
Er der andre knaster der er Bedre/mere egnet til automatkassen ???
jeg kan se at der er flere 240/740 biler hos hukkere med B230E motorer (V knaster) ville det være en interessant mulighed eller ???

Håber at i vil øse lidt ud af jeres erfaringer
MVH
Gyzz
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: man sep 13, 2010 11:35 am
Geografisk sted: Bjæverskov

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster