Tja så er jeg ved at have styr på den gamle dame
tandrem og tandstang er skiftet, Gearkassen er flushed, et par rusthuller er klaret, indsugning er renset og bilen er synet.
Nu kommer interessen så for at få lidt mere træk ud af motoren, og min umiddelbare interesse falder på V/VX/VX3 knast og evt 531 top, så vidt jeg kan finde ud af på WWW er det den klart letteste måde at få lidt flere heste ud af B230F motoren, det kan gøres for en overskuelig økonomi og er rimeligt til at gå til for en "perlestens Mekker" .
Er der nogle der har erfaringer, gode som dårlige.
Er det nemmere at skifte hele toppen, istedet for at skulle justere ventiler osv. ???
Er der andre knaster der er Bedre/mere egnet til automatkassen ???
jeg kan se at der er flere 240/740 biler hos hukkere med B230E motorer (V knaster) ville det være en interessant mulighed eller ???
Håber at i vil øse lidt ud af jeres erfaringer
MVH
Gyzz