Skifte motor ud fra Gle til GLT

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skifte motor ud fra Gle til GLT

Indlægaf volvo-jens » fre jul 20, 2007 9:40 am

Hej
Er der nogen der ved om jeg bare kan skifte min 850 gle 2,5 10 v ud med en 2,5 glt, eller skal man skifte en masse andet end kun motoren
Jens
volvo-jens
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 21:01 pm
Geografisk sted: Værløse

Indlægaf Ingemann » fre jul 20, 2007 11:01 am

Hvad er forskellen på de to motore? Knasterne og motorstyringen?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Janus » fre jul 20, 2007 12:39 pm

Mener ikke det er noget problem....

Du skal nok have motorstyringen med over.

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det men har arbejdet med begge motorer, og kan lige umidlbart ikke se at det skulle være et problem

Forskellen er antalet af ventiler. B5254s (glt) har 20 ventiler. B5252s (gle) har kun 10 ventiler. Men det lidt usædvanlige er at den stadigvæk har to overliggende knaster, på trod af den kun har to ventiler pr. cylender.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: fre apr 27, 2007 11:18 am
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Ingemann » fre jul 20, 2007 14:16 pm

Aha! Så blev man klogere!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster

cron