Er der nogen som har en god ide om hvad der kan være galt?? Og hvordan og/eller hvor jeg kan få det fixet (da jeg fornemmer at det ikke er et gør det selv job for mig)? Jeg bor i København.
Håber meget at nogen kan hjælpe mig på rette vej...
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Jesperand skrev:Der føles lidt ligesom når en almindelig gammeldags kobling fedter, men den fedter ujævnt i ryk eller hak. Giver det mening?Det er kun ved accelleration, og påvirkes direkte af hvor meget gas jeg giver. Fænomenet kan ikke mærkes når bilen er i konstant fart.
I går aftes kontrollerede jeg olieniveauet i gearkassen i kold tilstand efter at have skiftet gennem alle gear og kørt tomgang i P i to minutter, og det lader til at der mangler ca 1 liter gearolie! Jeg vil nu forsøge at toppe gearolien op, og tjekke hvorvidt det hjælper. Jeg vender retur med resultatet!

Jesperand skrev:Så er gearolien skiftet! Desværre er problemet ikke løst.
Faktisk kører bilen rigtig fint og skifter perfekt når jeg starter med kold motor, men efter 10 minutters tid begynder problemerne; Kraften har svært ved at blive overført, og det begynder at ryste i motor + rat, og det virker som om motoren er ved at gå ud, når jeg holder i tomgang ved et lyskryds. Måske er dette slet ikke relateret til gearkassen længere?!
Spørgsmål: Er det relevant at forsøge med en nulstilling med VIDA i første omgang?

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster