Gearkasse problem

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gearkasse problem

Indlægaf Kragbak » ons aug 08, 2007 16:58 pm

Hej jeg har lige været ude at køre en tur i byen, med lav fart og meget høj temp (ca. 30c). pludselig begynder automatgearkassen at drille. Det er ligesom om den ikke vil tage fat og når den gør giver den et mindre ryk. Samtidig lyser Pilen i indstrumentbordet kortvarigt.
Det skete kun to gange.
Kan det være fordi olien simpelthen er blevet for varm? Normalt har jeg ingen problemer med gearkassen.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Volvo4life » ons aug 08, 2007 22:13 pm

Min aw30-43 kasse kan finde på det samme. Er kassen blevet meget varm ved langvarig køkørsel kan den finde på at ændre skifte mønster for at nedbringe varmen. Den laver lockup i 2.gear hvilket bestemt kan mærkes. For den lidt omdrejninger og lidt luft holder den op igen. Har dog ikke fået pilen til at lyse/blinke af dette.

Iøvrigt er skiftemønstret på aw30-43 kassen bl.a afhængig af rpm, hastighed, hældning, temp, speederposition, valgt program mm.

Utroligt så avanceret sådan i gammel kasse kan være....

Måske er det det samme som din 8½er gør.

Alternativt kan temp. måleren i gearkasse være defekt, hvilket kan ses på fejlkoder. Har pilen lyst/blinket skulle der gerne være blevet sat en fejlkode.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Ingemann » ons aug 08, 2007 22:48 pm

Kan det ikke være en idé at få en oliekøler på gearkassen så?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Kragbak » ons aug 08, 2007 22:55 pm

Jeg mener bestemt at der er køler på, men den kan jo være beskidt eller beskadiget.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Ingemann » tors aug 09, 2007 13:40 pm

Ja, det kunne jo være. Som vandkøleren, så holder oliekøleren heller ikke evigt.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster