af Volvo4life » ons aug 08, 2007 22:13 pm
Min aw30-43 kasse kan finde på det samme. Er kassen blevet meget varm ved langvarig køkørsel kan den finde på at ændre skifte mønster for at nedbringe varmen. Den laver lockup i 2.gear hvilket bestemt kan mærkes. For den lidt omdrejninger og lidt luft holder den op igen. Har dog ikke fået pilen til at lyse/blinke af dette.
Iøvrigt er skiftemønstret på aw30-43 kassen bl.a afhængig af rpm, hastighed, hældning, temp, speederposition, valgt program mm.
Utroligt så avanceret sådan i gammel kasse kan være....
Måske er det det samme som din 8½er gør.
Alternativt kan temp. måleren i gearkasse være defekt, hvilket kan ses på fejlkoder. Har pilen lyst/blinket skulle der gerne være blevet sat en fejlkode.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...