Side 1 af 1

Gearkasse problem

Indlæg: ons aug 08, 2007 16:58 pm
af Kragbak
Hej jeg har lige været ude at køre en tur i byen, med lav fart og meget høj temp (ca. 30c). pludselig begynder automatgearkassen at drille. Det er ligesom om den ikke vil tage fat og når den gør giver den et mindre ryk. Samtidig lyser Pilen i indstrumentbordet kortvarigt.
Det skete kun to gange.
Kan det være fordi olien simpelthen er blevet for varm? Normalt har jeg ingen problemer med gearkassen.

Indlæg: ons aug 08, 2007 22:13 pm
af Volvo4life
Min aw30-43 kasse kan finde på det samme. Er kassen blevet meget varm ved langvarig køkørsel kan den finde på at ændre skifte mønster for at nedbringe varmen. Den laver lockup i 2.gear hvilket bestemt kan mærkes. For den lidt omdrejninger og lidt luft holder den op igen. Har dog ikke fået pilen til at lyse/blinke af dette.

Iøvrigt er skiftemønstret på aw30-43 kassen bl.a afhængig af rpm, hastighed, hældning, temp, speederposition, valgt program mm.

Utroligt så avanceret sådan i gammel kasse kan være....

Måske er det det samme som din 8½er gør.

Alternativt kan temp. måleren i gearkasse være defekt, hvilket kan ses på fejlkoder. Har pilen lyst/blinket skulle der gerne være blevet sat en fejlkode.

Indlæg: ons aug 08, 2007 22:48 pm
af Ingemann
Kan det ikke være en idé at få en oliekøler på gearkassen så?

Indlæg: ons aug 08, 2007 22:55 pm
af Kragbak
Jeg mener bestemt at der er køler på, men den kan jo være beskidt eller beskadiget.

Indlæg: tors aug 09, 2007 13:40 pm
af Ingemann
Ja, det kunne jo være. Som vandkøleren, så holder oliekøleren heller ikke evigt.