Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

10musse skrev:Og så husk på, at det er octan 95 der OGSÅ er i octan 92 tanken.
God dag -

gmtgmt skrev:bare helt alm 92/95 du for ikk noget ud af køre 99 (Vpower)

Klågem skrev:Folk kan sige hvad de tror og mener. Men jeg kunne tydeligt mærke forskel på almindelig benzin og Vpower på min gamle 850. Bilen kørte lettere og gik længere på literen. Så de småører som den koster mere sparede jeg ved at bruge mindre benzin

Kingo skrev:Klågem skrev:Folk kan sige hvad de tror og mener. Men jeg kunne tydeligt mærke forskel på almindelig benzin og Vpower på min gamle 850. Bilen kørte lettere og gik længere på literen. Så de småører som den koster mere sparede jeg ved at bruge mindre benzin
Ahem - så vidt jeg husker er Vpower ca. 1,- dyrere pr liter - det er ikke småører i min bog - og 8-9km/L kan det på ingen måde tjenes hjem ved bedre benzinøkonomi.
Det er muligt prisforskellen var mindre dengang du kørte 850.

10musse skrev:Hej
Vi arbejder for flere af de største olie selskaber i verden og det er octan 95 der er i octan 92 - det skyldes, at DK er et af de sidste lande i Europa, der holder fast i octan 92. Det er ganske enkelt for dyrt for olie selskaberne af raffniere i både 92 og 95.
Men når så det er sagt, så er der en væsentlig forskel på f.eks. octan 95 og V-Power. I V-Power er der en masse guf, i form af div. additiver, som både renser og smør. Og nedsat friktion giver nedsat varme, nedsat varme giver mindre slid, nedsat friktion giver bedre holdbarhed samt bedre kørsels økonomi.
Jeg tanker selv octan 92 og hælder så lidt "guf" i som forhøjer octan tallet til octan 99 - det sparker røv og jeg køre ca. 1.3 km. længere per liter.
God dag -

Pede66 skrev:Hvorfor får jeg så tydelig tændingsbanken når jeg køre på 92 i forhold til 95?
MVH Pede

Kingo skrev:Og ikke mindst: Hvad koster det pr. liter benzin?
Additiver er sjældent gratis - vil gætte på en 70 -90,- for en flaske(du får det sikkert billigt....men for os andre normale forbrugere) - og så kan det nok diskuteres om det er nemmere bare at fylde vpower på hvis man mener det gør en forskel.
Er stadig imponeret over at i kan hive så mange ekstra km ud - bare ved at hæve oktantallet.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst