Har en 850 T5R stationcar m automatgear sort fra 1994.
Købte den i Helsingborg for snart godt 4 månedes siden. Den har kørt lige 300.00
Her forleden var jeg ude og lege med en CL55, og bing bada bum...så røg både top og turbo, fordi manden jeg købte af havde sat alt for stor Turbo på tilsyneladende og ikke nok med det forøret var sat på så at den rammer styrstangen. Så i kan forestiile jer hvaf der sker når jeg drejer rattet og turboen kører for fuld blæs. Det der også skete i den forbindelse var at turboen blæste en halv cm mellerum mellem motor og manifold...ja man tror det simpelthen er løgn.
Mit spørgsmål er den originale turbo der kommer fra fabrikken skulle være t15. Han nu fundet en motor i Sverige dog mangler Turboen. Turboen der sad på den T5R er blevet solgt adskilt.
De siger at det var t19 der sad på. Mit spørgsmål er t19 kan da umuligt være standard fra fabrikken på en 95 T5R, da motoren er identisk med min og har fået at vide den ikke skal ha højere ladetryk end 0,9.
Kan det forøvrigt lade sig gøre at smide en større turbo på en t15 uden at man skal renovere motoren hver 10.000 km ??
Ville sætte meget pris på svar fra dem der kender til denne problematik.