Øget benzin forbrug? :(

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Øget benzin forbrug? :(

Indlægaf Hussain » ons sep 18, 2013 19:37 pm

Hej,

Jeg har en Volvo S40 1,8 årgang 2004 (gamle model). Min "Flex rør" var utæt og derfor blev man nødt til at udskifte hele katalysatoren da en universel ikke vil passe. Forhandleren som fortog denne garanti reparation skiftede min original katalysator med en uoriginal fra DEHCA og han skiftede også de 2 lambda sondaer til 2 andre fra FTZ.

Første indtryk var at problemet var løst og jeg var selvfølgelig glad for at jeg i den forbindelse fik en ny katalysator og lambda sonde.

MEN, nu 3 uger efter er jeg blevet opmærksom på at bilen køre ca. 150 Km mindre pr. optankning, 9 Km/L i gennemsnit i forhold til de 12,4 Km/L som den ellers plejede. Efter lidt research på nettet har jeg læst frem til at det højst sandsynligt skyldes at lambda sondaerne er "uoriginale" og bilens computer kan bare ikke med dem. Diagnostik testen viste ikke fejl, men "4 gas testen" viste at tallene var helt gal på den.

Billede

Nogle er jer der kender til problemet eller kan bekræfte for mig at det skyldtes at de er uoriginale? Jeg tror nemlig ikke at pakningen er utæt, og der er heller ikke utæthed andre steder i udstødningen, og problemet opstod straks efter denne reparation? Any help?

På forhånd tak ;)

Hussain
Hussain
Ny bruger
Ny bruger

Re: Øget benzin forbrug? :(

Indlægaf Hovn » ons sep 18, 2013 20:28 pm

Det er før set at uoriginale Lambda sonde laver ballade. Det ville jeg gå efter.
Hovn
V60 T6 Recharge samt 240SE
Brugeravatar
Hovn
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Herlufmagle

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj