For en uges tid siden blev volvoen med 130 i timen varm men først efter 90 kilometers kørsel. Sænkede farten til 90 og temperaturen faldt til normal. Kørte de sidste km på landevej og her ingen problemer. På turen hjem igen skete præcis det samme efter 80 km på motorvej. Jeg lod.bilen stå stille.en uges tid fordi jeg ikke har haft tid at rode med den. Igår kørte jeg 30 km bykørsel..intet. Men straks jeg kom på motorvej steg den igen til rødt felt. Nu måtte jeg ind i nødsporet og så faldt temp hurtigt. Men nu kunne jeg ikk engang køre 90 uden den blev varm.
Idag undersøgte jeg den så. Tomgang er intet problem og heller ikke 4000 omdr i stilstand. Masser af kølevand. Slange til top af køler blir varm. Blæser starter. Når den er for varm står kølervædsken over maks og hvis låget skrues af flyder det over...
Da jeg testede var den ikke for varm men prøvede at skrue låget af og få damen til at gasse op og så flød den straks over ved de høje omdr. Hun slap gassen og vandet faldt igen. Gassede op igen og nu skete der intet.....
Intet vand i olien, eller omvendt. Kompression siger 15.25 15.5 16 14.5 16...
Men på første test på cylinder 4 steg den ved første komp kun til 6 bar og steg så til 14 over 6-7 slag. Anden test var bedre hvor den steg til 14.5 og 3. Test steg den til lidt over 15. Ved ikk lige hvad der skete der. Ville det ikke være mere udtalt med sprunget toppakning.
Vandpumpe lækker lidt..
Hvad siger I?