Volvo S80 T6 1999

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo S80 T6 1999

Indlægaf PeterStenov » søn sep 09, 2007 6:22 am

Hejsa.

Jeg er en fyr der bor i Californien og er ved at købe en Volvo S80 T6 fra 1999. (2000 model).

Bilen har kørt 123K miles (197,000km) og er i fin stand, dog med lidt riser i lakken men ingen buler. Det er en ”clean title” dvs. skadefri ifølge CARFAX.

Jeg har haft den forbi en mekanikker og der var følgende problemer:

Der kommer fejl signal på instrument brættet omkring Automatgearet. Gearene ser fine ud osv. Og det kan være en ledning der er galt med. Han eller Volvo kan ikke løse det…

Når mekanikeren scanner computeren igennem på volvoen siger den at bremselyset ikke virker, selv om det gør. Han siger der kan være en fejl på computeren og det værste der kan ske at når man bremser HÅRDT op kan der ske at gearene måske ikke følger ordenligt med ned, da den også bremser ned i gearene.. Han så det ikke som et stort problem.
(jeg håber nogle aner om hvad jeg snakker om)

"timing belt" (går ud fra i kalder det tandrem?) er skiftet ved 107K miles så skulle være fint nok. Men den lille rem der sidder uden på ”timingsbelt kassen” går lidt ujævn, men ikke meget.

Den lægger lidt olie fra gearkassen (nede fra, ikke oppefra) men er så minimalt han ikke ser det som et problem.

Den brænder en smule olie af inde i turboen . Bilen køre på den originale turbo. Mekanikeren siger at det gør biler i den alder.

Bilen er ellers i generelt fin stand. Selvfølgelig ikke en dråbe rust, gode bremser, gode støddæmper, osv.

Dækkene er ikke slidt men lidt for bløde til bilen så den drejer en smule til høre. Skulle kunne justeres ved nogle hårdere dæk og en afbalancering.

Nogle der ved har forstand på sådan en bil og kender lidt til de fejl jeg omtaler???

Jeg har desværre ikke det største bil kendskab men håber nogle kan hjælpe

Jeg har fået bilen ned i 4500$ og den står til 8300$ på bluebook (det samme som bilpriser.dk).

Håber på svar eller uddybende spørgsmål.
Mvh
Peter
PeterStenov
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn sep 09, 2007 6:05 am

Indlægaf chrjen » søn sep 09, 2007 9:46 am

T6'eren er en fantastisk bil.....MEN....

Fejl på gearkassen er den absolut mest kendte fejl på netop denne model. Volvo i Danmark siger det ikke kan laves og at der skal en ny på. (ca. 60.000,- monteret)

Der er flere uafhændige værksteder som forgæves forsøger at fixe plablemet - men uden held.

Det er ECU til gearkassen der går i selvsving, den kan godt skiftes, men dødsstødet kommer som følgeskade heraf, da gearkassen tvinges til at skifte sporatisk op og ned, samt lock-up i laveste gear eller bak.

Jeg ville IKKE købe den model desværre, for den er satme fed.

mvh.
chrjen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 773
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 17:12 pm
Geografisk sted: 4300 Holbæk

Indlægaf PeterStenov » søn sep 09, 2007 10:15 am

chrjen skrev:T6'eren er en fantastisk bil.....MEN....

Fejl på gearkassen er den absolut mest kendte fejl på netop denne model. Volvo i Danmark siger det ikke kan laves og at der skal en ny på. (ca. 60.000,- monteret)

Der er flere uafhændige værksteder som forgæves forsøger at fixe plablemet - men uden held.

Det er ECU til gearkassen der går i selvsving, den kan godt skiftes, men dødsstødet kommer som følgeskade heraf, da gearkassen tvinges til at skifte sporatisk op og ned, samt lock-up i laveste gear eller bak.

Jeg ville IKKE købe den model desværre, for den er satme fed.

mvh.


Tak for et godt svar. Dejligt at finde nogle der ved hvad de snakker om.
Ja det er en dejlig bil, skøn komfort, hurtig osv.
og så er 4500$ ingen penge jo.

ØV
PeterStenov
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn sep 09, 2007 6:05 am


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 27 gæster