Kobling til 940 turbo

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kobling til 940 turbo

Indlægaf problem barn på 40 » ons sep 12, 2007 11:41 am

Så er det blevet tid til at spørge hos nogen der ved noget.
Jeg skal bruge en ny kobling. Onde tunger siger at der er flere typer. Jeg skal bruge en der trykker HÅRDERE. Har en "alm" på nu og den kan ikke holde når jeg giver svinet noget at leve af. Svinet er en `98 945 B230FT. m/BSR chip i og hjemmelavet snyde ventil til wastegaten (ligesom de der boost controll ting) og så er 2/3 af luftfilterhuset fjernet med en stiksav (men pænt gjort sælføli). Og da jeg ikke er færdig ude foran vil jeg gerne have en kobling der flytter kræfterne ud i dækkene. Vi er iøvrigt 2 midtlivs kriser med dette problem.. HI HI :twisted:
4 cyl. 8 ventiler. Hvor svært ka det være...
problem barn på 40
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 12, 2007 11:15 am
Geografisk sted: kjøbenhavnstrup

Hallihallo

Indlægaf Klågem » ons sep 12, 2007 12:01 pm

Jamen der er et hav af folk der sælger racerkoblinger...
Jeg prøvede at "google" racerkobling.. Og her er bare et af mange resultater. http://www.ctstyling.dk/amaster/shop/in ... cerkobling.

Du kan jo lige fortælle om priserne når du har undersøgt det.

Normalt vil jeg mene at Den orginale Turbokobling skulle være stærk nok.. Den kan jo være syg den du har i bilen.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf problem barn på 40 » ons sep 12, 2007 12:15 pm

holda op. sidder du bare og venter. lol . mange tak . jeg kigger og spørger. men hvad med originale koblinger?? findes der flere slags??
4 cyl. 8 ventiler. Hvor svært ka det være...
problem barn på 40
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 12, 2007 11:15 am
Geografisk sted: kjøbenhavnstrup

Kobling

Indlægaf Klågem » ons sep 12, 2007 13:50 pm

Ja. Volvo har en forstærket kobling til turbomodellerne.. Altså findes der ihvertfald 2 forskellige slags..
Venter.... mig????? nej da . Slår bare tiden ihjel imens jeg er på job.. 8)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Hr. SmåSur » ons sep 12, 2007 14:08 pm

Klågem.. Er du også offentligt ansat??.. :?:
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » ons sep 12, 2007 15:30 pm

Nej, han har trådløs netværk i sin pølsevogn :lol:
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Ventetid

Indlægaf Klågem » tors sep 13, 2007 9:01 am

Offentlig ansat... Mig... Er du sindsyg...
Så meget tid har jeg da ikke.
Er lastbilchauffør. Og bliver nødt til at overholde min køre-hviletid.. Derfor har jeg masser af tid. HEHE
Så det er altså mig der kører og spærrer motorvejen for alle jer andre...
Husk: Uden mig var motorvejen tom........ Men det ville dit køleskab også være :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf problem barn på 40 » tors sep 13, 2007 21:38 pm

hej igen. vovo har kun den ene kobling. det siger de. Til gængæld laver Sachs (som også laver originalen) en racer kobling til m/90 kassen. omkring 4500.- To whom it may cocern. :shock: "det er dyrt at køre 1# klasse".... sku ik ha fyret mæ mahogni... lol
4 cyl. 8 ventiler. Hvor svært ka det være...
problem barn på 40
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 12, 2007 11:15 am
Geografisk sted: kjøbenhavnstrup

Indlægaf Morten VJ » fre sep 14, 2007 23:14 pm

Tjaa og KG trimning sælger en forstærket kobling til denne motor for 3600 svenske kr.
http://www.kgtrimning.com/
Og så er det doppeltmasse svinghjul ikke særligt smart at bruge.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf problem barn på 40 » søn sep 16, 2007 10:37 am

Mange tak. og hvorfor så ikke? Og hvor meget skal så skovles ud for at få ?? noget andet?? ind?? :? Og hvilken forskel??
4 cyl. 8 ventiler. Hvor svært ka det være...
problem barn på 40
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 12, 2007 11:15 am
Geografisk sted: kjøbenhavnstrup

Indlægaf Morten VJ » søn sep 16, 2007 15:59 pm

Dels vejer det meget mere end de andre typer.
Og dels har de problemer med at holde bag en standart motor, bag en tunet motor er det kun et spørgsmål om tid.
Du har kun et alternativ fra volvo.
Og det er det forsænkede svinghjul, med 60-2 huller til krumtapsgiveren.
Dette i kombination med en forstærket trykfod, og et narv fra en diesel.
Bør gøre lykke.
Her er lidt information og billeder.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... ouputs.htm
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... ght=clutch

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf problem barn på 40 » søn sep 16, 2007 16:59 pm

Der kan man bare se. Stof til overarbejde.... lol. Og mange tak.
4 cyl. 8 ventiler. Hvor svært ka det være...
problem barn på 40
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 12, 2007 11:15 am
Geografisk sted: kjøbenhavnstrup


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

cron