Side 1 af 1

Kobling til 940 turbo

Indlæg: ons sep 12, 2007 11:41 am
af problem barn på 40
Så er det blevet tid til at spørge hos nogen der ved noget.
Jeg skal bruge en ny kobling. Onde tunger siger at der er flere typer. Jeg skal bruge en der trykker HÅRDERE. Har en "alm" på nu og den kan ikke holde når jeg giver svinet noget at leve af. Svinet er en `98 945 B230FT. m/BSR chip i og hjemmelavet snyde ventil til wastegaten (ligesom de der boost controll ting) og så er 2/3 af luftfilterhuset fjernet med en stiksav (men pænt gjort sælføli). Og da jeg ikke er færdig ude foran vil jeg gerne have en kobling der flytter kræfterne ud i dækkene. Vi er iøvrigt 2 midtlivs kriser med dette problem.. HI HI :twisted:

Hallihallo

Indlæg: ons sep 12, 2007 12:01 pm
af Klågem
Jamen der er et hav af folk der sælger racerkoblinger...
Jeg prøvede at "google" racerkobling.. Og her er bare et af mange resultater. http://www.ctstyling.dk/amaster/shop/in ... cerkobling.

Du kan jo lige fortælle om priserne når du har undersøgt det.

Normalt vil jeg mene at Den orginale Turbokobling skulle være stærk nok.. Den kan jo være syg den du har i bilen.

Indlæg: ons sep 12, 2007 12:15 pm
af problem barn på 40
holda op. sidder du bare og venter. lol . mange tak . jeg kigger og spørger. men hvad med originale koblinger?? findes der flere slags??

Kobling

Indlæg: ons sep 12, 2007 13:50 pm
af Klågem
Ja. Volvo har en forstærket kobling til turbomodellerne.. Altså findes der ihvertfald 2 forskellige slags..
Venter.... mig????? nej da . Slår bare tiden ihjel imens jeg er på job.. 8)

Indlæg: ons sep 12, 2007 14:08 pm
af Hr. SmåSur
Klågem.. Er du også offentligt ansat??.. :?:

Indlæg: ons sep 12, 2007 15:30 pm
af Ingemann
Nej, han har trådløs netværk i sin pølsevogn :lol:

Ventetid

Indlæg: tors sep 13, 2007 9:01 am
af Klågem
Offentlig ansat... Mig... Er du sindsyg...
Så meget tid har jeg da ikke.
Er lastbilchauffør. Og bliver nødt til at overholde min køre-hviletid.. Derfor har jeg masser af tid. HEHE
Så det er altså mig der kører og spærrer motorvejen for alle jer andre...
Husk: Uden mig var motorvejen tom........ Men det ville dit køleskab også være :lol:

Indlæg: tors sep 13, 2007 21:38 pm
af problem barn på 40
hej igen. vovo har kun den ene kobling. det siger de. Til gængæld laver Sachs (som også laver originalen) en racer kobling til m/90 kassen. omkring 4500.- To whom it may cocern. :shock: "det er dyrt at køre 1# klasse".... sku ik ha fyret mæ mahogni... lol

Indlæg: fre sep 14, 2007 23:14 pm
af Morten VJ
Tjaa og KG trimning sælger en forstærket kobling til denne motor for 3600 svenske kr.
http://www.kgtrimning.com/
Og så er det doppeltmasse svinghjul ikke særligt smart at bruge.

MVH

Morten

Indlæg: søn sep 16, 2007 10:37 am
af problem barn på 40
Mange tak. og hvorfor så ikke? Og hvor meget skal så skovles ud for at få ?? noget andet?? ind?? :? Og hvilken forskel??

Indlæg: søn sep 16, 2007 15:59 pm
af Morten VJ
Dels vejer det meget mere end de andre typer.
Og dels har de problemer med at holde bag en standart motor, bag en tunet motor er det kun et spørgsmål om tid.
Du har kun et alternativ fra volvo.
Og det er det forsænkede svinghjul, med 60-2 huller til krumtapsgiveren.
Dette i kombination med en forstærket trykfod, og et narv fra en diesel.
Bør gøre lykke.
Her er lidt information og billeder.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... ouputs.htm
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... ght=clutch

MVH

Morten

Indlæg: søn sep 16, 2007 16:59 pm
af problem barn på 40
Der kan man bare se. Stof til overarbejde.... lol. Og mange tak.