af nj » søn maj 03, 2009 19:28 pm
Først løsnes kablerne med justerskruerne inde midt under bilen indtil kablerne lægger an mod bagstoppet på kaliprene.
Så afskrues umbrakoproppen på kaliperen og inde bag dennne sidder justerskruen (også umbrako). Den skrues mod uret samtidig med at stemplet presses tilbage. Så skrues justerskruen med uret og stemplet skulle gerne komme ud igen. For at massere gentages dette nogle gange, klodserne monteres og justerskruen justeres med uret indtil hjulet er låst hvorefter den igen løsnes lidt så hjulet går frit. Til slut justeres kablerne igen under bilen indtil håndbremsegrebet er iorden. Det lyder jo ret let, men tit er det hele rustet sammen, så der må nyt til. Det er en god idè HVER gang man parkerer at trække håndbremsen lidt inden man standser og derefter helt. Så undgår man rustne skiver, kabler og kalipre, og så lige adskil det engang imellem og smør rigtig godt de rigtige steder, så virker det lang tid
God arbejdslyst!
Niels Jørgen
Nuværende: 480ES 87, C70 Coupe 2,5T 99
Tidligere: Amazon 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubilæum 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67, P1800 Jensen 62