Erfaringer med bremseklodser

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Erfaringer med bremseklodser

Indlægaf viper » tors jun 11, 2009 14:33 pm

Hejsa.
Det er blevet tid for at der skal nye klodser(og måske skiver) på S40´eren, og men vil vel altid gerne ha bedre bremser på bilen.
Dem der sidder på nu, står der "triscan" bagpå, de lader lidt tilbage at ønske mht. bremseeffekt og støv.
Derfor er jeg på jagt efter erfaringer med "sports"klodser, eller hvad vi skal kalde dem. Så fyr løs med hvad I har af erfaringer med eksempelvis Mintex, EBC green stuff, Ferodo, Brembo osv osv.

Fyr løs :mrgreen:
viper
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Skanderborg

Re: Erfaringer med bremseklodser

Indlægaf Shadows » tors jun 11, 2009 15:20 pm

Jeg har prøvet EBC redstuff. Bremser okay, men KUN når de er varme. Kolde er de livsfarlige. Okay med støveriet.
Nu kører jeg Ferodo Premier, minimalt med støv og bremser rigtigt godt.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ulrik Friis » tors jun 11, 2009 18:03 pm

Køb Ate eller Brembo standard skiver og klodser - eller originale dele. Sportsklodser er ikke beregnet til almindelig kørsel. Fx. 1½ time med 130 km/t på den jyske motorvej og så skal du pludselig bremse fordi der er kø på vejen. Det kan standard bremserne, men det kan sportsklodserne ikke, da de kun fungerer ved høj varme.

Hvis ikke den bremser ordentligt kan det selvfølgelig være fordi klodser og skiver er af dårlig kvalitet. Det kan også skyldes at dine skiver har været for varme - er blevet blå - så er de simpelthen alt for glatte/hårde til at klodserne kan bide i dem. Eller også er der problemer andre steder i bremsesystemet (kalibre, bremseforstærker, hovedcylinder). Er der elektronisk bremsefordeling? Virker det?

Symptombehandling med sportsklodser vil næppe hjælpe. Sportsklodser vil virke godt, hvis du laver kontante nedbremsninger hele tiden, men sådan tror jeg ikke du kører.

Som nævnt: Køb standarddele men af god kvalitet.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Volvo4life » tors jun 11, 2009 20:47 pm

Køb volvos originale dele. Har aldrig været utilfreds med originale bremsedele. Har desværre kun dårlige erfaringer mht diverse uoriginale skiver.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser