V70, bremsecaliber/repsæt?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70, bremsecaliber/repsæt?

Indlægaf trosoe » fre jul 22, 2011 10:00 am

V70,2002 170..Har kraftig mistanke om at min højre bremsekaliber på forhjul hænger lidt.. trækker lidt til venstre lige når jeg sætter bremsetryk, eller "klasker" foden hustigt på pedalen og så snart jeg øger trykket bremser den helt lige, det er heller ikke noget problem at holde den med en hånd, og den er da heller ikke på vej i grøften..meen det er jo ok.
Jeg har nye skiver og klodser på, og det vat det samme med de gamle dele.. bremseåg/glidere kører perfekt!

Har set der har været skrevet om repsæt til bremescalibere, kan det være en løsning?
Kan det være mangelfuld udluftning, bilen har haft problemet siden jeg har købt den (08/2010) og jeg har aldrig haft udluftet bremser på dem.

PS. Bremsecaliber har kørt 25.000km (org. Volvo)
Gode råd modtages :D

Mvh Troels
nuværende
V70 2,5T 2011
BMW 530i E60
tidligere
BMW 528i F11
V70 2,5T 2007
V70 2,4 2002
trosoe
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 4690 Haslev

Re: V70, bremsecaliber/repsæt?

Indlægaf kent d » tirs jul 26, 2011 11:57 am

hej jeg har det samme problem men på en bremsefældt bremser den lige og jeg har ikke nåde slør i styerkulge eller bærekulge eller bærearm MEN jeg troe jeg har funde fejlen da jeg fandt ud af af gummi i tåndleje er gåde i stykker ( toppen af fjederen ) så jeg tror af det hele gir sig ved opbremsning men har ikke fået taget mig sammen til at skifte det i nu så jeg ved ikke om det er det (det er også venstre) :D
Brugeravatar
kent d
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: københavn

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser