2002 S40 - Bremser skævt

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: 2002 S40 - Bremser skævt

Indlægaf gmtgmt » søn nov 20, 2011 1:57 am

Claus, det der er ingen ting

dette er også af grunde til at service er billiger i sverige... lavede en svensker her den anden dag på arbejdet V70N larmede i bremserne hvilke bremser
gliderne kunne dårligt nok løsnes. den yderste bremse klods måtte jeg flække med en vinkel sliber så meget var det rustet sammen.

lidt i stil med dette er set før
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=77710

samt man sætte bare nye kloders på nedkørte skiver...
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2417
Tilmeldt: lør okt 23, 2010 19:47 pm
Geografisk sted: Kalundborg

Re: 2002 S40 - Bremser skævt

Indlægaf Claus » søn nov 20, 2011 7:49 am

Hej gmtgmt

Jeg kan se at min frygt er begrundet.
Jeg adskiller mine bremser 2 gange om året, det er normalt i forbindelse skift af dæk sommer/vinter.
Det er da også for dyrt st vente til de ser sådan ud.

Claus
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: 2002 S40 - Bremser skævt

Indlægaf Volvo4life » søn nov 20, 2011 18:15 pm

Claus skrev:Hej alle

Hvor er det godt at biler skal til syn med jævne mellemrum.
Med sådanne bremser som Peter viser frem kan man blive helt bange for, at der er mange som har de samme problemer.

Claus

Da jeg købte min 760er for mange år siden var den nysynet uden anmærkninger. Ved en meget kraftig opbremsning fra motorvejshastighed blev det bemærket at den ikke var glad for at holde bagenden bagerest. Det viste sig at det ene stempel i en af de bagerste calibre sad fast. Klodsen var som ny og den anden var slidt godt ned. Hvordan den nogensinde var gået gennem syn fatter jeg ikke.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster