Jeg har en V70N 2,4 170HK med manuelt gear fra 2007. Gået 114tkm, netop været til 120tkm eftersyn hos Volvo.
Er glad for bilen, men den har en ting som er ved at drive mig aldeles til vanvid: Den ryster / vibrerer, specielt ved motorvejsfart - var på en længere tur idag, og synes problemet er mest udtalt i 5 gear ved 120-130 km/t, ca. 3000 rpm. Det er meget mere udtalt under accelleration i visse intervaller, men mit indtryk er at bilen ikke er så rolig og 'smooth' som man skal forvente. Ved 140 km/t virker det meget mindre udtalt, men stadig klart mærkbart under accelleration.
På hjemturen idag havde jeg ca. 120 kg i bagagerummet, og jeg synes at problemet var klart mindre udtalt der end udturen uden last...
Bilen står p.t. på nye vinterdæk (Michelin UltraGrip 8 på Volvo 16" Canaveral fælge). Problemet er det samme på sommerhjulene (17" på Volvo Orestes), hvor der opleves decideret 'hoppen', specielt når dækkene er kolde (det bilder jeg mig ihvertfald ind).
Der er ingen mislyde jeg har bemærket fra styretøjet - såvidt jeg har fået oplyst er den ene trækaksel skiftet ved 100tkm. Jeg er bestemt ikke særlig bilkyndig, men har nogen af jer oplevet noget lignende - og hvad kan forårsage dette ? Motorophæng, trækaksler, ??
På forhånd tak for svar.
Lars