Jeg har et klart HRRMFFF her.
MIn kones 945T/1998/289.000km (købt som ny) har fået skiftet tandstang hos mekanikeren ved ca. 100.000km og ca. 200.000km på grund af slør i bøsningerne og da den nærmer sig de 300.000km er der en risiko for at det samme problem dukker op igen.
Der er ingen tvivl om at der var slør i bøsningerne begge gange, men jeg har hver gang fået at vide at de to nylon bøsninger i udgangen af tandstangen ikke kunne skiftes.
I mine tidligere 240'ere har jeg skiftet bøsningerne selv og undrede mig derfor over at det ikke kunne lade sig gøre på en 940.
Som jeg forstår det er der brugt forskellige servo tandstange på 940'eren og der er måske nogle af dem hvor bøsningerne ikke kan skiftes.
Næste gang ville jeg meget gerne skifte bøsningerne selv hvis det er muligt.
Er der nogen viden om dette her på Volvosnak?
Nå ja, - før nogen spørger om grunden til de ofte skift af tandstang, som jeg selv står uforstående overfor.
Min kære kone er tilstrækkelig bilinteresseret til ikke at dreje rattet før bilen er i bevægelse eller foretage andre manøvre der kan overbelaste diverse mekaniske detailler....
.
/oakey