af oakey » tors sep 27, 2012 18:42 pm
Hej,
Som altid er der hurtigt svar i Volvosnak.
Volvo4life:
Jeg har faktisk et diagram af et kredsløb der skulle kunne udlæse fejl som de gamle motorstyringer med en lysdiode.
Der er to ting der har holdt mig tilbage: Risikoen for at krepere motorstyringen hvis det ikke passer til netop min bil og hvor køber man et OBD2 stik.
Hvis jeg kan finde stikket skulle jeg måske tage chancen og udlæse med lysdioden, - kredsløbet kan jeg nemt bygge.
Kingo:
Jeg har kontaktet et del af de udbydere der sælger OBD2 læsere og interface og ingen af dem vil garantere at de kan læse fra en 940/98, - flere af dem afviser direkte at det kan lade sig gøre med andet udstyr end Volvo's eget.
Jeg kikkede på orebrobildiagnos.se og måtte straks erkende at jeg ikke ved hvilken motorstyring der sidder i vores 940, - hvordan finder jeg ud af det?
Klågem:
Jeg havde den opfattelse at det var induktive målere, - altså 'bare en spole' der detekterede tænderne på ABS kransene.
Dit forslag skal afprøves.
gmtgmt:
Jeg ved at der ofte er fejl på ABS boksen på 850'erne, men jeg har ikke kunne finde noget om det vdr. 940.
Hvis du tilbyder at komme forbi med en tester så er det vildt flinkt af dig, men lige for tiden er den inde i en 'god periode' hvor ABS lampen ikke lyser (oge den er ikke sprunget!).
Gemmer ABS boksen fejl efter de er forsvundet?
Speedometeret virker altid, - ingen variationer eller andet der kunne indikere et problem.
Jeg skiftet de forreste sensorer ved hjulene uden at det gav nogen ændring.
Det er en 945T med manuel gearkasse.
Iøvrigt:
For nyligt var der en der fortalte at ABS boksen kommunikerer med instrumentbrædtet, - er det korrekt?
Der kunne være en løs forbindelse der.
Tak for svarene
oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.