ABS knap lyser Volvo 850 2,0 1995

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ABS knap lyser Volvo 850 2,0 1995

Indlægaf Jeanne » tirs jun 03, 2014 10:17 am

Hej med jer, jeg er ny i dette forum og håber ikke jeg overtræder nogle regler med mit emne.

Jeg har en volvo 850 2,0 fra 95

Der var imorges en lampe der lyste nemlig ABS lampen, det har den aldrig gjort i de 7 år jeg har haft den, lyser den hvis der skal skiftes klodser??
Jeg frygter lidt det er noget kompliceret. :?

Tak for jeres svar på forhånd.
Jeanne
Jeanne
Ny bruger
Ny bruger

Re: ABS knap lyser Volvo 850 2,0 1995

Indlægaf Waltersdorff » ons jun 04, 2014 8:01 am

Hej Jeanne,

Først velkommen på dette forum.

Mht. til din lysende ABS-lampe, så har det intet at gøre med nedslidte bremser, så vil en anden lampe lyse rødt, dvs. den som bliver aktiveret, når du trækker håndbremsen.

Du skal bede dit værksted om at udlæse fejlkoder på bilen og udfra den trecifrede kode, som bilens computer giver vil du kunne få oplyst, hvad fejlen er, eksempelvis en ABS-sensor på et af de 4 hjul. Hvis det er højre baghjul, så kan det være en fejl på ABS-modulet, men søg på siden her og bliver vis :D

Hvis din bil er en modelårgang 1996, så kan du ikke selv udlæse fejlkoder, med mindre man har det rette værktøj til det. Hvis der i motorrummet til højre for sprinklerbeholder sidder en lille sort boks, så kan du selv og så er der en god video på youtube fra "Robert diy" Ellers er der sikkert en på Volvosnak, som kan hjælpe med at udlæse fejlkoder, blot opdater din profil med by eller landsdel.

Håber du finder en løsning på problemet - og en anden gang er det godt at bruge vores søgefunktion, da mange af problemerne tidligere har været vendt.
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser