bil går i stå ved nedbremsning

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

bil går i stå ved nedbremsning

Indlægaf thomasNatur » ons jun 11, 2014 1:02 am

Jeg har nu oplevet 7 gange, at min v70 aut. går i stå ved nedbremsning i løbet af den sidste måned. Det er som om gearkassen ikke går helt i netural - motoren rykker lidt (dog uden at bilen kører), og så går den i stå. Jeg kan heller ikke give gas - det er som om gassen slet ikke virker. Når jeg har holdt stillet og slukket alt i ca 30 sekunder, så kan jeg starte og køre. Formentligt skal alt elektronik lige nulstilles. Meget mærkeligt. Den eneste systematik, der er, er at det sker ved nedbremsning til 0-km. Men uperiodisk. Den har været til mekaniker, Bilia i Gladsaxe - der er ingen fejlkoder at aflæse, så de fyldte gearkasseolie og motorolie på ( som var lavt), men havde ellers ingen ideer til hvad fejlen er - men det er lige sket igen. Bilen er gøet i stå midt i lyskryds, ved nedbremsning på motorvej, ved højresving, ved brems for bus - det er totalt uholdbart - både for mig og andre bilister.

Er der nogen, der kender problemet og kan komme med løsningsforslag?
Hilsen Thomas
thomasNatur
Ny bruger
Ny bruger

Re: bil går i stå ved nedbremsning

Indlægaf Claus » tors jun 12, 2014 17:49 pm

Hej Thomas
Det er din luftmassemåler som skal renses eller skiftes.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: bil går i stå ved nedbremsning

Indlægaf Jeppe » tors jun 12, 2014 18:05 pm

thomasNatur skrev:Jeg har nu oplevet 7 gange, at min v70 aut. går i stå ved nedbremsning i løbet af den sidste måned. Det er som om gearkassen ikke går helt i netural - motoren rykker lidt (dog uden at bilen kører), og så går den i stå. Jeg kan heller ikke give gas - det er som om gassen slet ikke virker. Når jeg har holdt stillet og slukket alt i ca 30 sekunder, så kan jeg starte og køre. Formentligt skal alt elektronik lige nulstilles. Meget mærkeligt. Den eneste systematik, der er, er at det sker ved nedbremsning til 0-km. Men uperiodisk. Den har været til mekaniker, Bilia i Gladsaxe - der er ingen fejlkoder at aflæse, så de fyldte gearkasseolie og motorolie på ( som var lavt), men havde ellers ingen ideer til hvad fejlen er - men det er lige sket igen. Bilen er gøet i stå midt i lyskryds, ved nedbremsning på motorvej, ved højresving, ved brems for bus - det er totalt uholdbart - både for mig og andre bilister.

Er der nogen, der kender problemet og kan komme med løsningsforslag?
Hilsen Thomas

Nu skriver du ikke årgangen på din V70, men hvis det er en af de første kunne det måske også være benzinpumperelæet? Det har tidligere givet lignende symptomer på 700-, 900- og 800-seriebilerne. Du kan evt. se mere ved at bruge forumets søgefunktion.

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser