Har lige et spørgsmål omkring fælgstørrelse.
Jeg har mulighed for at få mig 4 stk. Platinum Persus fælge i 16". På fælgene sidder nu 205/55R16, men ham som skal af med dem er træt af, at de "gnaver" hjulkassen ved fuldt styrudsving. De sidder på en "ny" model 850 sedan fra 1994, 140HK.
Jeg har Googlet og læst mig frem til, at disse fælge blev produceret i 1996 i forbindelse med Volvo's 70 års jubilæum og sad på 850 Platinum sedan og stationcar og var champagnefarvede. Efterfølgende blev de i sølvfarvet sat på V70 AWD, som jeg kan læse det på nettet.
Yderligere har jeg læst, at Volvo havde problemer med deres T5 fra 1994-96, da "turbo-fælgen" Columba blev skæv, når man kørte med 205/50R16 og ejerne fik erstatning og der blev monteret 205/55R16 istedet. Ændrede Volvo noget ved bilerne i 1996, så dækkene ikke gnavede ved styrudsving??? Nogen der ved det?.. Hvis ja, så kan det jo være, at fælgene passer min bil bedre.
Og ja, jeg kan jo bare sætte fælgene på bilen og kontrollere om de gnaver, men fælgene er i Aalborg, og hvis jeg kunne spare tid og brændstof ved at få et brugbart svar på volvosnak.dk, så ville det jo være perfekt