V70 '98 - periodisk ABS / Tracks fejl

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: V70 '98 - periodisk ABS / Tracks fejl

Indlægaf Jesperand » lør dec 08, 2012 21:50 pm

Jeg har fået udlæst fejlkoder; 314 + 324 = abs-sensor, højre baghjul...

..MEN jeg satser i første omgang på at det er abs-boksen, så den har jeg haft ude, åbnet den og om-loddet to lodninger som tydeligvis var sprækket: de to største, som vist nok er strømforsyning. Det var ikke helt så nemt :?, og jeg måtte ud at købe en lup og forstørrelsesglas for at kunne udføre pille-arbejdet. Jeg købte også en tin-suger (kr 29 i Harald Skrald) så jeg kunne fjerne det meste af det gamle tin. Jeg har gen-monteret abs-boksen i dag, og jeg kan indtil videre konstatere at jeg i det mindste ikke har gjort yderligere skade :-). Ihvertilfælde lyste ABS/Tracks lamperne ikke ved prøvekørsel i dag, men da problemet er periodisk, skal der gå noget tid før jeg vil konludere om jeg har fixet det! Tur/retur Göteborg i næste uge vil nok afsløre det... :roll:
Jesperand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: København

Re: V70 '98 - periodisk ABS / Tracks fejl

Indlægaf Jesperand » man dec 17, 2012 20:34 pm

Ok guys, så vil jeg gerne gå så vidt som at konkludere at jeg har fået løst problemet, ved at om-lodde to lodninger i abs-boksen. Tracks/ABS lamperne lyser ikke længere under kørsel, og abs-en virker tilsyneladende som den skal. Tak for hjælpen herinde fra.

Den bedste guide til rep af abs-boksen er efter min mening denne: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?t=12651

Og da jeg heller ikke havde forstand på lodning, måtte jeg også lige lære det først, her en en ultra kort guide: http://www.sports-mc.dk/beeblebrox/inde ... &idtrg=111

Mvh
Jesper
Jesperand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser