Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Hrmmm det lykkedes mig ikke helt at mestre møtrik trikket
jeg fik dog hjælp med den forreste kaliber, og måtte ofre en ny bagpå, så nu er den gamle dame rullende igen
jeg endte med at købe 1m rør og et dobbeltkrave værktøj i Biltema, og selv om jeg var lidt betænkelig ved at trække nye rør, vidste det sig at det er nemt at arbejde med rørene, og kun en af de dobbeltkraver jeg lavede var der problemer med, hvilket viste sig at være et problem med niplen, så jeg er absolut ikke skræmt
Så blev den gamle tøs synet uden kommentarer ......, ud over en smule olie spild fra strømfordeleren
Jeg har lige fået købt et par o-ringe, er der nogle der ved om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg tager roteren ud for at skifte o-ringene, jeg tænker på om det er placeringen af dækslet der bestemmer tændingen, eller om det er helt elektronisk styret på den model ???
Hvis det er en B230E så kan fordeleren drejes. Hvis det er en B230F så sidder der et plastik stykke der styre fordeleren og den kan dermed ikke drejes.
MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig. Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Det lykkedes yden problemer, jeg skiftede dæksel, rotor, tændingsmodulet og tændkabler når jeg nu havde splittet det hele ad alligevel
motoren spinner som en mis, og har ikke kørt bedre mens jeg har haft den, hold kæft den kører godt
HVIS jeg skulle komme til at kede mig over vinteren, ville jeg så kunne montere en VX knast i for at få lidt mere skub i den, eller skal jeg skifte toppe og udstødning også, hvor meget ville det gribe om sig hvis jeg ville optimere "lidt" på den gamle Volle
kan AW71 automat kassen holde til lidt flere heste ??