Ved kørsel på f.eks brosten har jeg en slags klaprelyd , som umiddelbart kommer fra højre side foran. Det er svært at høre. den optræder også når der rammes en brønddæksel.
Nogen der kender til det ?
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hr. SmåSur skrev:Du har nok snarer slør i øvre bærearms bøsninger (læs: udtjente).
Du tager en værkstedsdonkraft, lægger en træklods imellem og løfter nu på NEDRE bærearm (i den side du mener "klonk"-et kommer fra). Når bilen løftes og hjulet er frithængende, kan du nu helt uden muskler, vrikke i hjulet (vertikalt) og kontrollere, om de ovennævnte bøsninger er defekte.
(Hvis du nu ikke løfter bilen mere en højest nødvendigt og har motorhjælmen åben - burde du også kunne se fejlen) - spørg din kæreste, mor, far, ven, du kan bruge enhvér der kan SE...
Der er altså tale om de gummibøsninger, hvori ØVRE bærearm (A- lignende) er lejret (bærearmen er monteret på forbroen og hviler altså i 2 gummibøsninger, der fastholdes af 2 U-bolte over et "kødben" på forbroen).
Se side 4:
http://www.gcp.se/CD2/B18/Framaxel_hjul.pdf
- på tegningen, er det altså de bøsningar benævnt med nr. 25 jeg taler om.
Har jeg ret?
- så er det drøn-let og drøn-billigt at fixe,
- rigtig trist og grimt, hvis du ikke får det rettet snarest,
- farligt (hvis du ignorer fejlen), da der er mulighed for, at sløret giver plads for at slitagen udvikler fejl i dit styretøj/ophæng.

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster