Volvo S70 T5
Jeg skal have nye sommerdæk, og der er mange meninger om dim.
Mine fælge er orig. 7 x 17 et 43.
Er der nogen - der med sikkerhed - ved om 225/45 x 17 kan monteres
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

PeterFrost skrev:Selv mine Goodyear F1 A2 der er noget bredere end andre 215 går ikke på nogle steder
t5 skrev:Man skylder vel at runde af her.
Sava Intenza UHP 215/45-17 det bedste dæk jeg har prøvet. Var lige en tur syd for grænsen + 200 km/t, dækstøj ubetydelig - retningsstabilitet i top, kan på det varmeste anbefales.

Anders_H skrev:Hej Ulrik,
Nej jeg synes jo heller ikke, det giver nogen mening. Fælgen med de brede dæk har en indpresning på 42, mens de andre 215 har en indpresning på 43. Jeg nægter bare at tro, at det er den ene millimeter, der skulle kunne gøre det. Når jeg har de brede 225 mm dæk på og drejer fuld udslag, er der ca 10 mm til inderskærmene.
Desuden snakker vi originale Volans med den maksimalt henviste dækbredde. Og jep, jeg har to udslagsbegrænsere på i hver side.
Jeg har så læst mig til flere steder, at dækkene kan være opbygget forskelligt, og at dækkenes bredde ikke er, hvad de angiver. Måske derfor Volvo henviser til specifikke dækmodeller i deres udstyrskatalog til SVC70?
Nu har jeg købt 4 stk 225/45-17 mage til de andre (der ikke går på), og de bliver monteret på Volans. Går de på, så brækker jeg mig.![]()
/Anders.

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster