Performens bremser til volvo V50 D5

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Performens bremser til volvo V50 D5

Indlægaf Nymark » fre jun 06, 2014 10:03 am

Jeg vil gerne have et par performens/race skiver på foran, er der nogen der kan anbefale noget ?
Nymark
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs okt 29, 2013 17:11 pm

Re: Performens bremser til volvo V50 D5

Indlægaf Ulrik Friis » man jun 09, 2014 0:16 am

Jeg ku' godt li' at vide hvorfor? Hvis du skal køre race er en D5 nok ikke det rigtige redskab. Hvis du ikke kører race men frisk til, så er de originale dele gode nok.

Brug originale dele, både skiver og klodser, så vil du ikke opleve bremsesvigt.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Performens bremser til volvo V50 D5

Indlægaf olemedV70 » man jun 16, 2014 7:03 am

Bremserne er fine fra fabrikken, som Ulrik rigtigt skriver.

Men hvis du vil forbedre, og det kan man jo altid gøre, så køb et sæt 305 mm skiver, f. eks. fra Zimmermann på e-bay, eller hvor Du ellers handler. Du kan få dem borede og slidsede. Green stuff eller Red stuff belægninger er SUPER. Køb derefter et sæt ågholdere fra T5, ågene bremseslangerne og alt andet er stadig de samme. Ågeholderne fås som ombyttere fra Volvo ?? Det gjorde jeg og jeg fik lettere pedaltryk, og endnu bedre bremsning end jeg havde før + længere levetid på skiverne ( som dog så også var betragtelig dyrere ) Husk du SKAL have mindst 16" fælge - også reservehjulet - mit er det smalle "knallerthjul" som er 17" så det er ikke noget problem. På 15" fælge kan bremserne og ågene ganske enkelt ikke være i fælgene. Du kan selvfølgelig også købe de originale skiver som er ATE, mange forskellige steder. De fås også slidsede. Kvaliteten er rigtig god.

UPS DET JEG SKREV GÆLDER V70 og du skal nok lige kontrollere det er det samme med V50.
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors maj 17, 2012 11:02 am
Geografisk sted: 4720 Præstø


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster