Bærearm

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bærearm

Indlægaf Lars V » tirs sep 30, 2014 20:31 pm

Bøsningen på den ene bærearm har sluppet lidt rundt i kanten, og skal selvfølgelig skiftes, men hvad gør i andre, skifter i blot bøsningen eller skifter i hele armen?
Problemet kan vel også komme i og få bøsningen ud, eller er det til uden og skal have både forhammer, trykluftbor og alt muligt andet i brug :)
Lars V
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn aug 10, 2014 13:04 pm

Re: Bærearm

Indlægaf Peter_C » tirs sep 30, 2014 20:55 pm

Nu fremgår det ikke af dit indlæg hvilken model der er tale om men jeg har netop skftet begge bærearme komplet på min S80.
Jeg var fristet af den der med bøsningerne, men kunne ikke se mig ud af hvordan jeg skulle få bærearmen stillet op i pressen så jeg kunne skiftebøsningerne alene. Jeg tog derfor den nemme løsning og købte komplette bærearme.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Bærearm

Indlægaf Lars V » tirs sep 30, 2014 21:00 pm

Peter_C skrev:Nu fremgår det ikke af dit indlæg hvilken model der er tale om


Det har du da helt ret i :), det er en V70 årg. 2000, mine tanker er de samme som dine, og tænker også om de bare sidder så faste at det er nemmere/billigere i den sidste ende og skifte hele armen, derfor lidt nysgerrig for hvad i andre siger :)
Lars V
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn aug 10, 2014 13:04 pm

Re: Bærearm

Indlægaf søren 2,4T » ons okt 01, 2014 7:10 am

Lars V skrev:
Peter_C skrev:Nu fremgår det ikke af dit indlæg hvilken model der er tale om


Det har du da helt ret i :), det er en V70 årg. 2000, mine tanker er de samme som dine, og tænker også om de bare sidder så faste at det er nemmere/billigere i den sidste ende og skifte hele armen, derfor lidt nysgerrig for hvad i andre siger :)

Jeg pressede selv min den ene ud, og det er noget bøvlet, hvis man ikke har et fikstur at sætte den i! Man skal også være omhyggelig når man presser den nye bøsning i igen. Man kan godt få den drejet lidt.

Jeg lavede den første bærearm selv, men nr. 2 blev der købt en ny. Syntes ikke det var bøvlet værd :D

Mvh Søren
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: man jul 30, 2012 11:28 am


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster