Kør hen til en Synshal eller et værksted med en bremseprøvestand. Stik dem nogle basser. Så Og prøv så bremserne i bremsefeltet. Hold trykket på omkring de 100. Så vil du tydeligt kunne se svingningerne på viserne. Hvis de er i orden. Så prøv at få afbalancering med hjulene på bilen.
Klågem V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
PPC-fejlkodelæser Icarsoft VOL II
Tidligere biler: Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006 855 2,0 T5 263HK 382NM 94´ 765 2,3 TIC 90´ 745 Gle 86´ 744 Gle 84´ 744 Turbo 84´ 121 quick 67´
Der er nogle visere der viser hvor kraftigt bilen kan bremse. Og der holder du et jævnt tryk når viserne viser 100nm. Så kan du se om skiverne er skæve. +-5
Klågem V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
PPC-fejlkodelæser Icarsoft VOL II
Tidligere biler: Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006 855 2,0 T5 263HK 382NM 94´ 765 2,3 TIC 90´ 745 Gle 86´ 744 Gle 84´ 744 Turbo 84´ 121 quick 67´
Tog selv fat i problemet og hævede i dag bilen. I venstre forhjul er der slør ved tandstangen kl 3 og 9. Det er tandstang nr to der er kommet på på garantien. Hvis det nu kun er den inderste styrekugle, er det så til at skifte? Eller skal jeg have fat i tandstang nr tre?
Bilen er snart to år gammel. Men du tænker på tandstangen? Problemet er bare lidt, at jeg ikke magter at skulle snakke med den gamle nar af sælger igen. Men kan man skifte det inderste led? På en uoriginal følger styrekuglerbr vist ikke med så vidt jeg husker? Så det kunne godt være de originale/gamle som så er slidt.
Det kan være derfra dine rystelser kommer. Og ja til dit andet spørgsmål. Du skal ud og lufte din bil en gang. Giv den noget at leve af. Lad den få nogle omdrejninger og få blæst den igennem. Det kan ikke skade.
Klågem V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
PPC-fejlkodelæser Icarsoft VOL II
Tidligere biler: Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006 855 2,0 T5 263HK 382NM 94´ 765 2,3 TIC 90´ 745 Gle 86´ 744 Gle 84´ 744 Turbo 84´ 121 quick 67´
Et dumt spørgsmål: Hvor gamle er dine støddæmpere?
/oakey
Nu: S60T aut. P24 2005 V70T aut. P26E 2008 Før: 850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981 Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
Jeg har tænkt på om det kom da du sænkede bilen. Bilen har hængt på en lift. Og så er bærearmene blevet spændt. Få bilen op på en 4søjlet lift hvor den står på hjulene. Løsne samtlige hjulophæng og spænd dem så igen. For hvis de er blevet spændt med hjulene frithængene. Så vrider den konstant i gummibøsningerne og det kan give vibrationer
Klågem V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
PPC-fejlkodelæser Icarsoft VOL II
Tidligere biler: Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006 855 2,0 T5 263HK 382NM 94´ 765 2,3 TIC 90´ 745 Gle 86´ 744 Gle 84´ 744 Turbo 84´ 121 quick 67´
Det var der før, jeg sænkede bilen. Desværre. Værkstedet har i dag lavet service. De tjekkede venstre forhjul ved tandstangen og siger, der er slør. Ikke bare i styrekuglen, men helt inde. Pis og patter.
Nå hvad siger I andre? Skal man ofre 8k på en original ombytter, 5k på en uoriginal ombytter eller skal man ofre nogle slag på en brugt? (Har endnu ikke helt fattet konceptet om en uoriginal ombytter?)
Vil lige indskyde, at Volvo skiver ikke bliver skæve! Derimod afsættes smeltet bremseklods på skiverne som giver rusk og rysten under nedbremsning. Men her er der jo tale om rysten i fri flugt, så det er næppe skiverne.
mvh Ulrik XC40 P8 AWD Recharge 2022 Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Jeg har oplevet svag rysten på min Volvo 940 og på min nyindkøbte V70II ved ca. 80 km/t. Og på begge biler viste det sig at være den ene af de forreste bremsekalibre, som hængte en anelse, så klodserne ikke trak sig tilstrækkeligt tilbage efter nedbremsning. Gliderne trængte simpelthen til en ordentlig omgang rengøring og smøring og efterfølgende har der intet været.