Volvo V40 - Utæt bremsesystem?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V40 - Utæt bremsesystem?

Indlægaf Kragh » tirs nov 25, 2014 14:27 pm

Hej alle.

Jeg har en Volvo V40 1.8 fra 2003 (2004 model), den har gået 145.000 km. Jeg har haft problemer med at bremsevæsken forsvandt. Herefter fandt jeg ud af at VB bremsekaliber var utæt. Jeg fik et godt tilbud på et sæt nye, så skiftede i begge sider. Nu i morges, på vej til arbejde, begyndte lampen igen at lyse, og ganske rigtigt - der manglede bremsevæske igen.

Spørgsmål: Har denne model problemer med utæt hovedcylinder/vakuumforstærker, eller evt. noget koblingsproblem? Umiddelbart fandt vi ikke nogle andre synlige utætheder end bremsekaliberen, sidst.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mvh. Chris
Kragh
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 28, 2014 21:46 pm

Re: Volvo V40 - Utæt bremsesystem?

Indlægaf Smedehansen » tirs nov 25, 2014 15:50 pm

Jeg havde tidligere samme bil. Jeg skiftede slave cylinderen til koblingen, den køre på samme væske. Og jeg har også skiftet den på min forældres v70 den var også blevet utæt, efter kun 120.000 km. Slavecylinderen sidder bygget sammen med udrykkerlejet,så den sidder i koblingshuset, du kan se det ved at der løber væske ud af drænhullet i koblingshuset.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør sep 28, 2013 19:56 pm
Geografisk sted: Eskilstrup

Re: Volvo V40 - Utæt bremsesystem?

Indlægaf Kragh » tirs nov 25, 2014 20:35 pm

Tak for dit svar - Frygtede godt det ville være sådan noget! Det må jeg lige få kigget op på :)
Kragh
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs okt 28, 2014 21:46 pm


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster