Nu har jeg fået det værktøj jeg manglede til at udskifte bagfjedre i min 1997 Volvo 940 Estate. Skulle efter sigende ikke være en kompleks opgave.
Det blev så til noget værre lort. Hvorfor Volvo har valgt at lave det på den måde ved jeg ikke og kan heller ikke forstå tanken bagved det.
Der er en bolt der sidder svejst til karossen og så er der en møtrik der holder en skål der så holder fjederen på plads. Denne møtrik sad lidt fast og har ikke været løsnet før. Den fik ikke en voldelig behandling og møtrikken løsnede sig til sidst, kunne dreje den et par omgange indtil at selve bolten river sig løs.
Er der nogen herinde der ved hvordan det er bygget op? Er denne boldt svejset fast til karossen? De fjedre skal skiftes og denne bolt skal være i orden. Kan jeg komme til den uden at skære et hul i karossen og så få det svejst sammen igen?
Jeg har talt til 10 flere gange i aften, hader når bilproducenter vælger at lave sådan nogle idiotiske løsninger som ikke rigtig kan holde til at blive rørt uden at give sig.