V70 bremser skurer efter hård nedbremsning
: tors apr 02, 2015 20:16 pm
Hejsa
10tkm før jeg købte min bil kom der nye bremser på og har fungeret fint i nu ca 40tkm.
Men den er begyndt at rumle/skure efter en hård nedbremsning hvorefter det forsvinder efter nogle hundrede meter.
Har sammen med GMTGMT renset og smurt dem og efterfølgende gjort det samme selv og alt glider perfekt.
Havde derfor mistænkt stemplet for at være irret således at det ikke kunne komme tilbage når det har været helt ud og hilse på verden.
Igår blev jeg træt af det og parkerede den hos mekanikeren overfor mit job, han er Ford mand men skabs Volvo fan efter at politiet fik Mondeo med 2.5T.
Sagde at han skulle skifte bremseslanger og kaliber hvis nødvendig for at få den til at stoppe.
Da jeg kom tilbage sagde han at han ikke ville skifte nogen af delene da de så fine ud men at årsagen var at der var sat uoriginale klodser og skiver på.
Han viste mig at koldserne var ganske lidt for store og skiven havde lavet et spor ind i klodsen og dermed kunne "binde" når den skulle tilbage.
Desuden var skiverne lidt for store i diameter så man kunne se de havde været på bremse åget der hvor rusten havde fået dem til at vokse lidt.
De hang mest hvis nedbremsningen var mod et sving og det stemmer jo med at vredet har fået det til at hænge.
Nu har han faset kanter på klodser, renset skiver for rust og nu skurer den det ikke mere ved hård nedbremning.
Der er stadig en del kilometer i dem så jeg kører indtil August når den skal synes, så får den Volvo bremser på igen.
Dette var bare til info hvis andre kører rundt med bastard bremser
Ps. Han sagde at politiet i odense havde fået op til 5 stk. nye motorer i enkelte af deres ford mondeo og da facliftet kom med volvos 2,5t sagde politiet at den så fin ud men de sås snart igen når de skulle havde ny motor.
Men nej nej nej ikke en motor har de fået skiftet, kun en enkelt turbo på hele flåden indtil dags dato.
Så den næste bil han skulle havde privat skulle være med Volvos´s 2.5T
Man bliver mere og mere glad for sin Volvo
10tkm før jeg købte min bil kom der nye bremser på og har fungeret fint i nu ca 40tkm.
Men den er begyndt at rumle/skure efter en hård nedbremsning hvorefter det forsvinder efter nogle hundrede meter.
Har sammen med GMTGMT renset og smurt dem og efterfølgende gjort det samme selv og alt glider perfekt.
Havde derfor mistænkt stemplet for at være irret således at det ikke kunne komme tilbage når det har været helt ud og hilse på verden.
Igår blev jeg træt af det og parkerede den hos mekanikeren overfor mit job, han er Ford mand men skabs Volvo fan efter at politiet fik Mondeo med 2.5T.
Sagde at han skulle skifte bremseslanger og kaliber hvis nødvendig for at få den til at stoppe.
Da jeg kom tilbage sagde han at han ikke ville skifte nogen af delene da de så fine ud men at årsagen var at der var sat uoriginale klodser og skiver på.
Han viste mig at koldserne var ganske lidt for store og skiven havde lavet et spor ind i klodsen og dermed kunne "binde" når den skulle tilbage.
Desuden var skiverne lidt for store i diameter så man kunne se de havde været på bremse åget der hvor rusten havde fået dem til at vokse lidt.
De hang mest hvis nedbremsningen var mod et sving og det stemmer jo med at vredet har fået det til at hænge.
Nu har han faset kanter på klodser, renset skiver for rust og nu skurer den det ikke mere ved hård nedbremning.
Der er stadig en del kilometer i dem så jeg kører indtil August når den skal synes, så får den Volvo bremser på igen.
Dette var bare til info hvis andre kører rundt med bastard bremser
Ps. Han sagde at politiet i odense havde fået op til 5 stk. nye motorer i enkelte af deres ford mondeo og da facliftet kom med volvos 2,5t sagde politiet at den så fin ud men de sås snart igen når de skulle havde ny motor.
Men nej nej nej ikke en motor har de fået skiftet, kun en enkelt turbo på hele flåden indtil dags dato.
Så den næste bil han skulle havde privat skulle være med Volvos´s 2.5T
Man bliver mere og mere glad for sin Volvo