bumlelyde bagfra og knæk i rattet volvo 850

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

bumlelyde bagfra og knæk i rattet volvo 850

Indlægaf nicklasdsh » fre maj 15, 2015 19:31 pm

hej har lige fået mig en dejlig 850 2,0 t5 stc fra 94 og den køre rigtig lækkert dog er der et par ting der undre mig lidt

når man køre roligt henover små som store ujævnheder i vejen kommer der nogen små bumlelyde fra bagvognen vil ikke kalde det klonklyde men lyder som om der er noget der sidder løst eller hvor der er slør ku det være bagbrosbøsningerne der er færdige ?

har et problem mere

der kommer en rimelig stort mærkbart knæk i rattet når man feks skal vende eller parkere det kommer når man drejer skarpt på rattet har dog ikke ku lokalisere hvornår på drejeomgangene det kommer men det kommer hver gang ku det være kardanledet ved tandstangen ? eller ku det være en trækaksel min højre trækaksel kan gi sig en smule når man drejer den fra side til side og ind og ud ku det være det ?

på forhånd tak for hjælpen
nicklasdsh
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs aug 19, 2014 17:53 pm

Re: bumlelyde bagfra og knæk i rattet volvo 850

Indlægaf sarstad » søn maj 17, 2015 21:04 pm

HEJ

det første problem er nok dine tårnlejer (tårn bøsninger ) oven på bag støddæmperne

det andet kan være flere ting

1) hvis ikke den retter op når du køre frem kan det være det led der er fra ratstammen og til tandstangen .

2) det kan også være fjederen der hopper i den øverste fjederskål . ( det er det på min :( )

håber det hjalp lidt
sarstad
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre aug 16, 2013 19:19 pm
Geografisk sted: Roskilde


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 12 gæster

cron