Klonk lyd fra venstre forhjul

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Klonk lyd fra venstre forhjul

Indlægaf Flint77 » tors nov 05, 2015 15:54 pm

Hej med jer.

Jeg er den lykkelige ejer af en Volvo S60 2.4 aut. benziner fra 12/2002 med 241.000km på tælleren

Den har fået det problem at når jeg drejer til venstre kommer der et par klonklyde fra venstre forhjul. Dette er både ved yderposition, samt blot når jeg drejer i lyskryds og lign. Der er ingenting når jeg drejer til højre.
Er bekendt med at styrekugler osv er et svagt punkt på denne model, og min har fået skiftet styrekugler, stabilisatorstænger i begge sider, samt bærekugle i venstre side.
Er der nogen som har et godt bud på hvad der kan være galt ?

Ellers er jeg super glad for bilen og den komfort den har, samt positivt overasket over benzin økonomien i den på motorvej :-)
Takker for fedt forum

Mvh. Martin
Flint77
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: tirs jun 30, 2015 14:18 pm

Re: Klonk lyd fra venstre forhjul

Indlægaf Peter_C » tors nov 05, 2015 19:29 pm

Når man fraregner det du HAR skiftet er der vel næsten kun topmount på støddæmperen samt bøsninger i bærearmen tilbage.
Jeg havde følelsen af at bilen "hoppede sidelæns" når jeg kørte med lav fart ved fuldt styreudslag. Det hjalp at skifte bærearme (bøsningerne var færdige) Der var dog ingen klonklyd, så udfra udelukkelsesmetoden er mit gæt at topmountet i fjederbenet har set bedre dage og fjederen kan give sig så det klonker.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Klonk lyd fra venstre forhjul

Indlægaf Kingo » tors nov 05, 2015 23:56 pm

Læs evt denne tråd - det kan være du skal have sat gummi slange på fjederen for neden. viewtopic.php?f=4&t=4187
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Klonk lyd fra venstre forhjul

Indlægaf gälleryd » fre nov 06, 2015 5:26 am

Da jeg byttede fjederben på min xc70, tog jeg Sachs, der var gummi med i satsen, og fjederbenslejer og gummi köbte jeg i SKF, og det har virket lige siden, og bilen blev sally-fölgelig 4 hjuls-udmålt bagefter, så den ikke äder däkkene meget hurtigt.
Jeg skifter alt parvis, jeg byttede alt i forvognen, da jeg körer ret meget oppe nordpå, og der har de lorte veje, 65% grus/sten/skovveje, og jeg gider ikke have en bil, der går i stykker, pga fordi jeg er for närrig, og hvem gider at stå oppe på en vej ved kebnekaise, i -30-50 grader, ikke mig...
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Klonk lyd fra venstre forhjul

Indlægaf Flint77 » fre nov 06, 2015 15:40 pm

Takker for jeres svar :-)

Jeg tror jeg prøver med Topmountet i fjederbenet først, og ser om det ikke kan hjælpe
Mvh.

Martin
Flint77
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: tirs jun 30, 2015 14:18 pm


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster