Underlig lyd... muligvis fra servopumpe

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Underlig lyd... muligvis fra servopumpe

Indlægaf PartnerIC » tors dec 31, 2015 17:12 pm

Hej i forum
På min C70'er 01. kan der periodisk fremkomme en mystisk hylende lyd efter et skarpt sving til venstre. Lyden fremkommer kun ved sving til venstre, har aldrig oplevet den efter højresving. Har været i tvivl om at den hylende lyd kunne komme fra gearkassen men er nu ret sikker på at den kommer fra servopumpen. Bilen har kørt 72000 km. Det underlige er at den bliver ved at hyle efterfølgende. Hyleriret stiger/falder i takt med motoromd. Bilen skal være stoppet et godt stykke tid før lyden er væk igen. Styretøj føles normalt og det ser umiddelbar ud til at der er olie nok i beholder. Olien ser ser dog lidt brunt og skummenede ud når motor kører. Håber nogen kan hjælpe
Godt nytår :D
Hilsen Jens
_________________
01 C70 2.0T cab. aut. BSR
93 855 2.4 GLE (pensioneret)
PartnerIC
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: søn okt 18, 2009 11:31 am

Re: Underlig lyd... muligvis fra servopumpe

Indlægaf kimmer » fre jan 01, 2016 12:19 pm

Kunne godt være et problem med din servopumpe. Min gl. volvo gav samme symptomer hvor især den hylende lyd steg i takt med omdrejningerne blev øget. Til sidst, rykkede rattet i små hak når jeg drejede bilen. Bilen smed al servoilen på Shelltanken i Karlslunde i oktober. Har du tjekket under motoren, at der ikke lækker olie omkring tandstangen.
Kimmer
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum

Tidligere:
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster