Volvo S60 2003 servostyring træg
: man apr 11, 2016 22:30 pm
Heyio
Jeg har en delvis træg servostyring på min S60. Jeg har skiftet tårnlejer og kødben på begge sider. Kort tid efter er servoolie niveauet lavt i beholderen og der kommer metalliske lyde fra pumpen. Jeg påfylder beholderen og lufter ud ved gentagende fuld udslag på rattet og lydene forsvinder. Dog er styringen delvis træg og det starter faktisk efter tårnlejer skiftet. Der er blevet værre over de sidste mdr. og nu er det ret generende.
Jeg ved ikke om tårnlejer og kødbenet har relation til disse problemer eller om det bare er sammenfald.
Med træg mener jeg, at fra nul til fuld udslag har en 2-3 træge punkter. Ligeledes ved ligeud kørsel, kan det forekomme, at den er træg og så virker den okay osv.
Nogen der har de gyldne tricks til dette?
Kan det være pumpen, den ventil der styre i tandstangen (hvis det hedder det), kan det være et stoppet filter i beholderen?
På forhånd tak!!
Jeg har en delvis træg servostyring på min S60. Jeg har skiftet tårnlejer og kødben på begge sider. Kort tid efter er servoolie niveauet lavt i beholderen og der kommer metalliske lyde fra pumpen. Jeg påfylder beholderen og lufter ud ved gentagende fuld udslag på rattet og lydene forsvinder. Dog er styringen delvis træg og det starter faktisk efter tårnlejer skiftet. Der er blevet værre over de sidste mdr. og nu er det ret generende.
Jeg ved ikke om tårnlejer og kødbenet har relation til disse problemer eller om det bare er sammenfald.
Med træg mener jeg, at fra nul til fuld udslag har en 2-3 træge punkter. Ligeledes ved ligeud kørsel, kan det forekomme, at den er træg og så virker den okay osv.
Nogen der har de gyldne tricks til dette?
Kan det være pumpen, den ventil der styre i tandstangen (hvis det hedder det), kan det være et stoppet filter i beholderen?
På forhånd tak!!