Side 1 af 1

Sommersko på

Indlæg: fre mar 31, 2017 16:07 pm
af Kingo
Jeg går ud fra at alle skifter til sommersko i denne weekend? 8)

Har lige fået nyt gummi på 2 af mine - nyeste Conti 225/45 17 - 749,- stk plus 200,- samlet for at tage dem af og på fælgene(løse) det er sgu en ok pris.

Re: Sommersko på

Indlæg: fre mar 31, 2017 16:59 pm
af Claus
Det skete i tirsdags.
Det store bremse eftersyn røg lige med nu hjulene var af.

Re: Sommersko på

Indlæg: lør apr 01, 2017 11:59 am
af Peter57
Hej.

Rart at få sat sommerhjul på igen.

Re: Sommersko på

Indlæg: søn apr 02, 2017 9:40 am
af Anders_H
Hvor fandt du det, Kingo?
Sidst jeg købte var i thansen til 400 kr/stk. Contisportcontact5 225/45-17. De koster nu næsten det dobbelte.

Re: Sommersko på

Indlæg: man apr 03, 2017 14:54 pm
af Kingo
Hvor jeg fandt det?
Jeg gik ind på hjemmesiden ;) ( Thansen)

Jeg valgte conti ContiPremiumContact 6 (749,-/stk)

De er billigere end sportcontact 5

Re: Sommersko på

Indlæg: man apr 03, 2017 15:58 pm
af Anders_H
Men er det ikke et xl til varevogne og tunge biler? det er måske ligegyldigt?
http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-2 ... -471632982

Re: Sommersko på

Indlæg: man apr 03, 2017 21:17 pm
af Kingo
Forklaring fra Nokian Tyres hjemmeside:
XL means that the car is suitable for an Extra Load index tyre. In our example, the load index is 94. If the index were 91, the XL marking would not be required.

Most tyre models offer an Extra Load model and a normal load model. An Extra Load model can carry a heavier load, which means that even if you pack more for your summer holiday, you do not need to worry about breaking your tyre due to excess load or wearing it out quicker than normal. The sturdier structure of an Extra Load tyre means lower heat generation, which makes it more tolerant of wear.

Re: Sommersko på

Indlæg: tirs apr 04, 2017 0:44 am
af Ulrik Friis
XL bruges af nogle fabrikanter til at vise, at der er kanter på siden af dækket, som kan tage imod kantsten og den slags. Varevognsdæk bruges til de store kassevogne og er uegnede til persontransport.

Belastningsindex 91 er det normale for vores biler, men vælges belastningsindex 94 får man faktisk et bedre dæk for ganske få kroner mere. Dækket er sjældent helt ens i tykkelsen på slidbane inkl. bælte, med et højre belastningindex vil evt. forskelle betyde mindre under kørsel. Man taler om vejtrykket.