Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf niels-ole » ons jul 11, 2018 8:22 am

Hej Allesammen.

Ja så blev det min tur til at skifte Dæmpere og Fjedre på min Volvo V70 fra 97.
jeg har købet og stiftet Dæmpere fra Biltema.
købte også nyt Dæmperbeslag MEN det var ikke lige det samme som sad på HMMM fordi det som sidder på er Ret kraftigt.
Nå ja tænkte jeg jeg bruger bare det gamle Og alt virker som det skal.....
MEN.............
Så skulle jeg til at finde nogle Fjedre og Helst nogle HD-Fjedre.....
Det har givet mig Går hår i Røven Fordi jeg ikke har noget på Hovedet :lol: :lol: :lol: :lol:

For lige meget hvor jeg søger bliver jeg Spurgt efter et billede af Type skiltet, Efter jeg har leveret VIN Nummeret.
Og alle skriver tilbage at min Volvo er med Niveaumat ØHHHHH :shock: :shock: :shock: :shock:
men de dampere jeg pillede af var Standart Dæmpere fra Biltema.

Så mit store problem er at de ikke ved Hvilke Fjeder de skal anbefale til mig....

Så HVAD Skal jeg gøre.... :?: :?: :?: :?: :?:

Jeg håber at der er et Orakel herinde der kan hjælpe mig..
Som info kan jeg sige at jeg ikke kan se nogen form for markering på Fjederen
niels-ole
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre feb 09, 2018 13:19 pm
Geografisk sted: Haslev

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf Kim S » ons jul 11, 2018 8:47 am

Skandix.de ................. evt opret din bil.. så kommer der de dele frem der passer på din bil ifølge dit VIN.
Det kan jo være at tidliger ejer har skiftet til det uorginale........ men kik derinde og se hvad der er, og hvis du ikke kan finde det du søger .. ja så hjælper de med at finde det rette ( også hvis den er ombygget til alm. dæmper og fjedre )
Fik i foråret KOMPLET affjedring til foran på min ( alle bøsninger, bolte, møtrikker div gummi, dæmper, fjedre.. ja alt ) og min er en AWD fra 2001 model 2002 og IKKE den høje model, det kunne de ikke rigtigt finde ud af herhjemme ( selv med VIN ) plus de priser hos skandix var ca 1/2 pris og ORGINALE VOLVO dele, det er virkelig et plus at bruge det orginale ..... DET PASSER lige på :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf niels-ole » ons jul 11, 2018 9:05 am

Kim S skrev:Skandix.de ................. evt opret din bil.. så kommer der de dele frem der passer på din bil ifølge dit VIN.
Det kan jo være at tidliger ejer har skiftet til det uorginale........ men kik derinde og se hvad der er, og hvis du ikke kan finde det du søger .. ja så hjælper de med at finde det rette ( også hvis den er ombygget til alm. dæmper og fjedre )
Fik i foråret KOMPLET affjedring til foran på min ( alle bøsninger, bolte, møtrikker div gummi, dæmper, fjedre.. ja alt ) og min er en AWD fra 2001 model 2002 og IKKE den høje model, det kunne de ikke rigtigt finde ud af herhjemme ( selv med VIN ) plus de priser hos skandix var ca 1/2 pris og ORGINALE VOLVO dele, det er virkelig et plus at bruge det orginale ..... DET PASSER lige på :D



Hej Kim.
Jeg Går ind og kigger Tak for Hjælpen.

:D :D :D :D
niels-ole
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre feb 09, 2018 13:19 pm
Geografisk sted: Haslev

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf niels-ole » ons jul 11, 2018 9:11 am

Kim S skrev:Skandix.de ................. evt opret din bil.. så kommer der de dele frem der passer på din bil ifølge dit VIN.
Det kan jo være at tidliger ejer har skiftet til det uorginale........ men kik derinde og se hvad der er, og hvis du ikke kan finde det du søger .. ja så hjælper de med at finde det rette ( også hvis den er ombygget til alm. dæmper og fjedre )
Fik i foråret KOMPLET affjedring til foran på min ( alle bøsninger, bolte, møtrikker div gummi, dæmper, fjedre.. ja alt ) og min er en AWD fra 2001 model 2002 og IKKE den høje model, det kunne de ikke rigtigt finde ud af herhjemme ( selv med VIN ) plus de priser hos skandix var ca 1/2 pris og ORGINALE VOLVO dele, det er virkelig et plus at bruge det orginale ..... DET PASSER lige på :D



Ved Du Hvad Spring Code betyder ????

all models, Spring code AW
Osv
Osv
niels-ole
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre feb 09, 2018 13:19 pm
Geografisk sted: Haslev

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf Peter_C » ons jul 11, 2018 11:43 am

De oprindelige Nivomater er nok udskiftet på et tidspunkt.

Ude i motorummet (svjh. lidt nede bag luftfilterkassen) sidder et typeskilt med undervognens kode.

På min gamle S70 hed den "122MANS"

se evt. lidt mere her om undervognskoder
http://www.pc8.dk/S70/s70-reservedelsnumre.htm

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf Kim S » ons jul 11, 2018 18:50 pm

Som Peter c skriver står der en kode for hvad dine fjedre hedder i volvo sprog... meeeeeen da din nok er bygget om i systemet bag på.... så hjælper de ikke alverden, fjedre og støddæmper skal passe sammen, så der skal lige laves lidt fodarbejde for at sammen sætte dem ... ( men normalt vil det passe med dem der sidder på samme model og årgang, hvor alm. fjedre og dæmper sidder )
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Bagfjedre på Volvo V 70 1997 HJÆLP!!!!!!!!!!

Indlægaf Kristian » fre jul 13, 2018 7:39 am

Forstærkede bagfjedre findes i Gadbjerg. Ring 75876244
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster