Hej
Jeg opdagede for nyligt at min inderste venstre trækakselmanchet var utæt. Den er nu skiftet på værksted.
Efter jeg fik bilen tilbage rystede den som pokker i rattet ved hastigheder over 100-110km/t primært ved jævn hastighed, hvor det periodisk gik i en form for selvforstærkende resonans. Bilen har ikke tidligere rystet det mindste.
Jeg reklamerede og fik oplyst, at trækakslen kan monteres i 3 forskellige indgreb i gearkassen. De har efterfølgende flyttet akslen ad to omgange og sidste mulige placering har begrænset rysteriet markant. Men den ryster fortsat noget. Det er på grænsen til at være tåleligt, men det er irriterende når jeg er vant til en klippestabil bil.
Må indrømme at jeg ikke har nogen ide om, hvordan reparationen kan påvirke styretøjet. Min tanke er dog, at det kan have påvirket sporingen? Jeg har ladet mig fortælle, at trækakslen kan være slidt/skæv, men det virker mystisk, når der ikke var det mindste før manchetten blev skiftet.
Har I nogle ideer til, hvad jeg kan forsøge?
Det skal nævnes at afbalancering er tjekket på hunter maskine med vejtryk, hvor der ikke er skyggen af ubalance.