Bremseforstærker problem

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bremseforstærker problem

Indlægaf volvo460 » lør sep 22, 2018 17:41 pm

Hej

Jeg har for nylig skiftet min bremseforstærker i min volvo v70 fra 2001 benzin, da den var begyndt og sive med luft fra pakningen som var i stykker.
jeg fandt en fra en 2001 diesel v70 og forstærkeren havde forskellige numre men begge var med abs og stc.
men efter montering og udluftning af systemet vil bilen ikke rigtig bremse mere, nogle gange kan jeg pumpe den hård og andre gange går pedalen i bund .
når pedalen går i bund så går bilen også ujævn i motor, som om der er utæthed på vacum slange, men disse er også kontrolleret.

når jeg pumper 5-6 gange og holder tryk og starter bilen så går pedalen bare i bund

der går en vacum slange fra forstærkeren og direkte ned til motor hvor der sidder en envejs ventil på, og piller man slangen af denne så går motoren ujævn ligesom når man trykker 4-5 gange på bremsepedalen

kan det være en defekt forstærker eller kan den bare ikke arbejde sammen med den fra en dieselbil ??
volvo460
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors jul 06, 2006 20:34 pm

Re: Bremseforstærker problem

Indlægaf Claus » lør sep 22, 2018 17:58 pm

Nu skriver du ikke noget om din V70 er med turbo. Diselmodellerne er med turbo og har derfor en vacum pumpe til at holde vacum på bremseforstærker. Din model bruger vacum fra indsugningen. Så din ide om bremseforstærker ikke passer til din bil er ikke helt forkert.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Bremseforstærker problem

Indlægaf volvo460 » lør sep 22, 2018 18:22 pm

Min er uden turbo , og den jeg købte den fra skulle være fra en diesel men ved ikke om den var med turbo, men når man står med begge bremse forstærkere så er de identiske pånær slange fra vacum studsen fra den jeg købte der var ligesom et y-stykke på med 2 små filtre ? hvis den stammer fra en turbo så får jeg den aldrig til og virke vel.
volvo460
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors jul 06, 2006 20:34 pm

Re: Bremseforstærker problem

Indlægaf Claus » søn sep 23, 2018 0:27 am

Alle diselmodellerne er med turbo.
Men prøv at bruge de slanger og studse som sidder på den gamle. Hvis du også kan skifte studsen som går ind i bremseforstærkeren tror jeg det kan lykkedes. På det som der er der nu mangler der en kontraventil så vackumet ikke forsvinder fra forstærkeren når motoren ikke laver vackum.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

cron