af hans jørgen skov » tirs jan 12, 2021 13:20 pm
Hej
Hvis pedalen synker uden lækage udadtil er det jo nok i hovedcylinderen du har problemet, det er altid risikabelt at træde pedalen i bund hvis du har det adskilt der kan nemt være noget skidt og rust der hvor det ikke plejer at køre, det er bedre at lufte ud med bremseudlufter, eller hvis du har en hobbykompressor hvor du kan justere trykket kan du, med meget lavt tryk, lave en forbindelse af feks det tynde plastrør der er med en WD40 dåse og en bid luftslange sætte det tynde rør fast i det lille udluftningshul der er i låget på væskebeholderen og sætte et lille overtryk på, så kan du lufte ud uden at bevæge pedalen, husk at holde øje med at der er væske nok på hele tiden.
Jeg ved ikke om det kan betale sig og er besværet værd at overhale hovedcylinderen, en ny er vist ikke så forfærdelig dyr og til at skifte.
Den kan jo nok bremse på den ene kreds stadigvæk så det virker som om den kan bremse men med lavere pedal, det kan måske også være der stadig er luft i den ene kreds
Hvis du har tryk på pedalen med stoppet motor og så starter mens du holder pedalen skal den synke et stykke mere når vacumet kommer på, gør den det.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida